Rysunek 1401-RYS-3-4L-MA-DM
Rysunek realizowany jest w formie ćwiczeń w oparciu o obserwację rzeczywistości realnej z jednej strony, z drugiej zaś wykorzystuje inspiracje światem wyobrażeń, intuicji, kreacji, pomysłu. Przedmiot realizowany jest na dwóch poziomach kształcenia na II i III roku.
W sposób wyraźny różnicuje i stopniuje skalę trudności gramatycznych i pojęciowych. Przedmiot rysunek kładzie szczególny nacisk na pogłębiony rozwój wartości gramatycznych w zakresie układu, jakości organizacji płaszczyzny rysunku, iluzji przestrzeni, umiejętności powiązań różnych środków wyrazowych i pojęciowych, kontynuuje edukację w oparciu o dotychczasowe umiejętności, zakładając jednocześnie stopniowe poszukiwanie i włączanie nowych możliwości artykulacyjnych. Poprzez system intencjonalnych ćwiczeń przedmiot uruchamia i egzekwuje od studentów inicjowanie procesów myślowych, ściśle powiązanych z procesem twórczym
w zakresie formy i sensu przekazu. Wieloaspektowe zadania mają ułatwiać poszukiwania indywidualnych tożsamości języka artystycznego. Przedmiot wreszcie ma za zadanie w możliwie najszerszy sposób przygotować przyszłych artystów do współczesnych zadań zarówno w zakresie tradycji materii przedmiotu sztuki, jak i umiejętności przekazu systemu pojęć poprzez autokreację.
W cyklu 2022/23L:
Rysunek realizowany jest w formie ćwiczeń w oparciu o obserwację rzeczywistości realnej z jednej strony, z drugiej zaś wykorzystuje inspiracje światem wyobrażeń, intuicji, kreacji, pomysłu. Przedmiot realizowany jest na dwóch poziomach kształcenia na II i III roku. |
W cyklu 2023/24L:
Rysunek realizowany jest w formie ćwiczeń w oparciu o obserwację rzeczywistości realnej z jednej strony, z drugiej zaś wykorzystuje inspiracje światem wyobrażeń, intuicji, kreacji, pomysłu. Przedmiot realizowany jest na dwóch poziomach kształcenia na II i III roku. |
W cyklu 2024/25L:
Rysunek realizowany jest w formie ćwiczeń w oparciu o obserwację rzeczywistości realnej z jednej strony, z drugiej zaś wykorzystuje inspiracje światem wyobrażeń, intuicji, kreacji, pomysłu. Przedmiot realizowany jest na dwóch poziomach kształcenia na II i III roku. |
W cyklu 2025/26L:
Rysunek realizowany jest w formie ćwiczeń w oparciu o obserwację rzeczywistości realnej z jednej strony, z drugiej zaś wykorzystuje inspiracje światem wyobrażeń, intuicji, kreacji, pomysłu. Przedmiot realizowany jest na dwóch poziomach kształcenia na II i III roku. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- wystawa
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia
-zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie prac oraz analizie i starannym omówieniu poszczególnych zagadnień tematycznych, prace omawia się szczegółowo w obecności studentów z uwzględnieniem formy autoprezentacji sprawdzającej świadomość intelektualną podejmowanych zadań. Uwzględnia się daleko idącą indywidualizację rozwiązań plastycznych oraz pracę dodatkową w formie prac wykonanych poza pracownią. Na ocenę składa się obecność na zajęciach , aktywna praca w pracowni, materialna ilościowa i jakościowa realizacja zadań programowych i autorskich. Zaliczenie i poziom oceny jest wypadkową wszystkich aspektów pracy studenta.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura wymagana (obowiązkowa)
Wiiesława Wierzchowska ,Współczesny rysunek polski, Wydawnictwo artystyczne i filmowe, Warszawa 1982.
Wasyl Kandynski, Punkt i linia a płaszczyzna.
Literatura zalecana,(uzupełniająca)
Andrzej Saj, Pismo sztuki, Rysunek w postmodernistycznym pejzażu, Wrocław 2003.
Victor Bockris, Andy Warhol życie i śmierć, Wydawnictwo WAB,Warszawa 2005.
Anda Rotenberg, Przeciąg, Fundacja Open Art Projects, Warszawa 2009.
Anna Żakiewicz, Witkacy, Edipresse Polska SA, Warszawa 2006.
Piotr Bazylko Krzysztof Masiewicz , 77 dzieł sztuki z historią, Warszawa 2010.
Arthur C. Danto, Świat sztuki, Pisma z filozofii sztuki, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, Kraków 2006.
W cyklu 2022/23L:
Barscay J. , Anatomy for the artist, Kner Printing House, Hangary, 1982 |
W cyklu 2023/24L:
Barscay J. , Anatomy for the artist, Kner Printing House, Hangary, 1982 |
W cyklu 2024/25L:
Barscay J. , Anatomy for the artist, Kner Printing House, Hangary, 1982 |
W cyklu 2025/26L:
Barscay J. , Anatomy for the artist, Kner Printing House, Hangary, 1982 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: