Rysunek techniczny i komputerowe wspomaganie projektowania w przestrzeni urbanistyczno- architektonicznej 1401-RTP-2Z-DM
Przedmiot Rysunek techniczny i komputerowe wspomaganie projektowania w przestrzeni urbanistyczno - architektonicznej realizowany jest w formie ćwiczeń. Poszczególne zajęcia składają się z wstępu teoretycznego w formie prezentacji
oraz ćwiczenia realizowanego indywidualnie albo w grupach.
Poziom złożoności ćwiczeń wzrasta w trakcie semestru.
Realizowane bloki tematyczne:
• rzutowanie równoległe
• aksonometria
• rzut środkowy (perspektywa)
• perspektywa rysowana odręcznie
• rysunek techniczny (architektoniczno-budowlany)
• sposoby zapisywania projektu w formalnym opracowaniu
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Sposobem weryfikacji wiedzy oraz umiejętności studenta (K_W02, K_W03, K_W04, K_W08, K_U02, K_U03, K_U05, K_U07, K_U08, K_U10, K_K05) są oceny cząstkowe uzyskiwane z kolejnych ćwiczeń realizowanych na zajęciach na ich podstawie wystawiana jest ocena końcowa.
Za obecność na zajęciach można uzyskać 10% punktów, pozostałych 90% to punkty uzyskane za kolejne zadania wykonywane w trakcie ćwiczeń.
91-100 - bdb
81-90 - db+
71-80 - db
61-70 - dst+
51-60 - dst
50-0 - ndst
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Kazimierz Bartel, Perspektywa malarska, PWN, Warszawa 1960
Peter Neufert, Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego (rozdział: Podstawy wymiarowania, proporcje),
Arkady, Warszawa 1995
Leon Marek Suzin, Perspektywa wykresowa dla architektów,
Arkady, Warszawa 1974
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: