Podstawy projektowania 1401-PodPr-AW-2Z-SJ
W ramach ćwiczeń przedstawione zostaną w formie mini-wykładów następujące zagadnienia:
- podstawowe składowe budynku
- konstrukcja
- instalacje
- sposoby oznaczania elementów instalacji na rysunkach technicznych, symbole, zasady projektowania,
- ochrona przeciwpożarowa,
- przegląd przepisów BHP i sanitarnych,
- wytyczne konserwatorskie, współpraca ze służbami konserwatorskimi w przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków,
- inne zagadnienia związane z współpracą z Wydziałem Architektury i Budownictwa Urzędów Miasta oraz Gmin,
- wygląd opracowania projektowego
- cechy charakterystyczne,
Na podstawie zdobytej wiedzy Studenci wykonują w grupach pracę projektową:
Temat zadania jest przedstawiony na pierwszych zajęciach, Studenci w ramach pracy własnej szukają inspiracji i pomocnych przy realizacji koncepcji. Po przedstawieniu i analizie materiałów formułowana jest idea – podstawa do dalszych prac projektowych. Studenci wykorzystują na zajęciach różne metody prezentacji – np. szkice odręczne, kolaż, formy przestrzenne, wizualizacje. Na koniec semestru Studenci przedstawiają projekt na planszach i w formie przestrzennej. W zależności od tematu zadania, w danym semestrze zajęć opracowanie projektu może się odbywać indywidualnie bądź w grupie.
W cyklu 2022/23Z:
W procesie kształcenia student nabywa wiedzę praktyczną związaną z procesem projektowania. Szczególną uwagę poświęca się na indywidualnej umiejętności poszukiwania inspiracji do projektu. Jej celem jest świadome wykorzystywanie syntezy z wniosków zdobytych podczas wstępnej analizy z otaczającego nas świata, zjawisk, relacji w świecie materii, struktur i rytmów. W dalszym etapie student nabywa umiejętności formułowania idei dla projektowanej formy, jej wyrazu, z uwzględnieniem funkcji użytkowej jaka winna ona spełniać. Podczas zajęć student przechodzi przez wszystkie fazy procesu projektowego. Końcowy efekt pracy zgodny musi być ze znalezioną we wstępnej fazie projektowej inspiracją. Winien on również być propozycją, która uwzględnia dobór materiałów, technologii i zasady konstrukcji. Ważna jest również umiejętność zachowania harmonii, kontrastu, równowagi i skali w zaprojektowanych obiektach. W ramach zajęć student zapozna się z następującymi zagadnieniami: Na podstawie zdobyte j wiedzy Studenci wykonują pracę projektową. Temat zadania jest przedstawiony na pierwszych zajęciach, Studenci w ramach pracy własnej szukają inspiracji i pomocnych przy realizacji koncepcji. Po przedstawieniu i analizie materiałów formułowana jest idea – podstawa do dalszych prac projektowych. Studenci wykorzystują na zajęciach różne metody prezentacji – np. szkice odręczne, kolaż, formy przestrzenne, wizualizacje. Na koniec semestru Studenci przedstawiają projekt na planszach i w formie przestrzennej. W zależności od tematu zadania, w danym semestrze zajęć opracowanie projektu może się odbywać indywidualnie bądź w grupie. |
W cyklu 2023/24Z:
W procesie kształcenia student nabywa wiedzę praktyczną związaną z procesem projektowania. Szczególną uwagę poświęca się na indywidualnej umiejętności poszukiwania inspiracji do projektu. Jej celem jest świadome wykorzystywanie syntezy z wniosków zdobytych podczas wstępnej analizy z otaczającego nas świata, zjawisk, relacji w świecie materii, struktur i rytmów. W dalszym etapie student nabywa umiejętności formułowania idei dla projektowanej formy, jej wyrazu, z uwzględnieniem funkcji użytkowej jaka winna ona spełniać. Podczas zajęć student przechodzi przez wszystkie fazy procesu projektowego. Końcowy efekt pracy zgodny musi być ze znalezioną we wstępnej fazie projektowej inspiracją. Winien on również być propozycją, która uwzględnia dobór materiałów, technologii i zasady konstrukcji. Ważna jest również umiejętność zachowania harmonii, kontrastu, równowagi i skali w zaprojektowanych obiektach. W ramach zajęć student zapozna się z następującymi zagadnieniami: Na podstawie zdobyte j wiedzy Studenci wykonują pracę projektową. Temat zadania jest przedstawiony na pierwszych zajęciach, Studenci w ramach pracy własnej szukają inspiracji i pomocnych przy realizacji koncepcji. Po przedstawieniu i analizie materiałów formułowana jest idea – podstawa do dalszych prac projektowych. Studenci wykorzystują na zajęciach różne metody prezentacji – np. szkice odręczne, kolaż, formy przestrzenne, wizualizacje. Na koniec semestru Studenci przedstawiają projekt na planszach i w formie przestrzennej. W zależności od tematu zadania, w danym semestrze zajęć opracowanie projektu może się odbywać indywidualnie bądź w grupie. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną przez prowadzącego.
Kryteria oceniania:
Zaliczenie na ocenę, na którą składa się:
- zaangażowanie, systematyczność w pracy aktywność, (K1, K2)
- poziom rozumienia realizowanych zadań (W1, W2, U1, U2, U3, U4)
- umiejętność formułowania i prezentacji założeń, jakość i oryginalność pomysłów, (W1, W2, U1, K1, K2)
- zastosowanie zdobytej wiedzy, biegłość techniczna i manualna,(W1, W2, U1, U2)
- umiejętność korzystania z materiałów i technologii, (U1, U2, K1, K2)
Efekty kształcenia weryfikowane są na podstawie:
- przeglądu realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną przez prowadzącego,
- końcoworocznego przeglądu wszystkich prac artystycznych i projektowych w obecności Rady Programowej kierunku,
- wystawy końcoworocznej.
Literatura
1. Ernst Neufert, „Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego”, Arkady, 2014 r.
2. Detail Magazine
3. Gerhard Hausladen, Karsten Tichelmann, „Interiors Construction Manual”, DETAIL, 2010r.
4. Prawo Budowlane,
W cyklu 2022/23Z:
1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2014 r |
W cyklu 2023/24Z:
1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2014 r |
W cyklu 2024/25Z:
1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2014 r |
W cyklu 2025/26Z:
1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2014 r |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: