Podstawy projektowania 1401-PodPr-AW-1L-SJ
W ramach ćwiczeń przedstawione zostaną w formie mini-wykładów następujące zagadnienia:
- podstawowe składowe budynku – konstrukcja
- podstawowe składowe budynku – instalacje
- sposoby oznaczania elementów instalacji na rysunkach technicznych, symbole, zasady projektowania,
- ochrona przeciwpożarowa,
- przegląd przepisów BHP i sanitarnych,
- wytyczne konserwatorskie, współpraca ze służbami konserwatorskimi w przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków,
- inne zagadnienia związane z współpracą z Wydziałem Architektury i Budownictwa Urzędów Miasta oraz Gmin,
- wygląd opracowania projektowego – cechy charakterystyczne,
Na podstawie zdobytej wiedzy Studenci wykonują pracę projektową:
Temat zadania jest przedstawiony na pierwszych zajęciach, Studenci w ramach pracy własnej szukają inspiracjii pomocnych przy realizacji koncepcji. Po przedstawieniu i analizie materiałów formułowana jest idea – podstawa do dalszych prac projektowych. Studenci wykorzystują na zajęciach różne metody prezentacji – np. szkice odręczne, kolaż, formy przestrzenne, wizualizacje.
Na koniec semestru Studenci przedstawiają projekt na planszach i w formie przestrzennej.
W zależności od tematu zadania, w danym semestrze zajęć opracowanie projektu może się odbywać indywidualnie bądź w grupie.
W cyklu 2022/23L:
W ramach ćwiczeń studenci poznają podstawy ergonomii w projektowaniu przestrzeni mieszkalnych. Samodzielnie wybierają abstrakcyjną postać, dla której projektują mieszkanie, odpowiadając na podstawowe (choć indywidualne ze względu na formę) potrzeby mieszkańca - sen, jedzenie, higiena i rozrywka. |
W cyklu 2023/24L:
W ramach ćwiczeń studenci poznają podstawy ergonomii w projektowaniu przestrzeni mieszkalnych. Samodzielnie wybierają abstrakcyjną postać, dla której projektują mieszkanie, odpowiadając na podstawowe (choć indywidualne ze względu na formę) potrzeby mieszkańca - sen, jedzenie, higiena i rozrywka. |
W cyklu 2024/25L:
W ramach ćwiczeń studenci poznają podstawy ergonomii w projektowaniu przestrzeni mieszkalnych. Samodzielnie wybierają abstrakcyjną postać, dla której projektują mieszkanie, odpowiadając na podstawowe (choć indywidualne ze względu na formę) potrzeby mieszkańca - sen, jedzenie, higiena i rozrywka. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Efekty kształcenia weryfikowane są podczas regularnych korekt zadania projektowego. Ostatecznej ocenie podlega złożone prowadzącemu w określonym terminie opracowanie zawierające zakres przewidziany dla danego semestru (zgodny z opisem przedmiotu dostępnym na początku każdego semestru zajęć).
Oceniane są:
- szczegółowość i kompletność pracy,
- jakość i oryginalność przedstawionych pomysłów,
- czytelność pomysłu – sposób przedstawienia idei,
- kreatywność i zastosowanie zdobytej wiedzy,
- poprawność rozwiązań,
- estetyka wykonania pracy projektowej,
- prezentacja pracy semestralnej,
- obecność na zajęciach , aktywność, zaangażowanie i systematyczność w pracy.
Literatura
1. Ernst Neufert, „Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego”, Arkady, 2014 r.
2. Detail Magazine
3. Gerhard Hausladen, Karsten Tichelmann, „Interiors Construction Manual”, DETAIL, 2010r.
4. Prawo Budowlane,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: