Projektowanie graficzne 1401-PodGra-1L-sm-S1
Na przedmiocie Projektowanie graficzne dla początkujących w pierwszym okresie realizowane będą zadania manualne mające na celu zapoznanie się z podstawami typografii, kompozycji z udziałem elementów literniczych i syntetycznej ilustracji. W późniejszym okresie wdrożone zostaną podstawy składu tekstu, grafiki wektorowej i prostego znaku graficznego będącego punktem wyjście do późniejszej pracy nad logo, czy piktogramem. Zakłada się wzajemne przenikanie się technik analogowych i technologi cyfrowej w celu wyzbycia się ograniczeń formalnych i większej różnorodności powstałych prac.
Treści programowe:
Kaligrafia – ćwiczenia manualne z wykorzystaniem różnych narzędzi
Blok tekstowy - ćwiczenia manualne z wykorzystaniem różnych krojów pisma
Blok tekstowy - ćwiczenia w programie graficznym z wykorzystaniem różnych krojów pisma
Znak graficzny – ćwiczenia manualne z wykorzystaniem różnych narzędzi
Znak graficzny – ćwiczenia w programie graficznym
Ćwiczenia kompozycyjne dotyczące relacji ilustracji i typografii
Projektowanie przestrzenne
W cyklu 2022/23L:
j.w |
W cyklu 2023/24L:
j.w |
W cyklu 2024/25L:
j.w |
W cyklu 2025/26L:
j.w |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania i metody oceniania:
- Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych. K_W01, K_W02, K_W03, K_U01, K_U02, K_U06
- Istotnym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. K_K04
- Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych. K_U07, K_W02, K_W07
Kryteria oceniania:
- Jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei. K_W01, K_W02, K_U02
-Jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy. K_W02, K_W03
- Jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania. K_W07, K_U07, K_W03
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Nie podaję stałego kanonu literatury, ponieważ ten dotyczy odpowiednich zajęć teoretycznych. W przypadku specyfiki zajęć praktycznych (ćwiczeń) w Pracowni Projektowania Wizualnego funkcję literatury pełnią następujące źródła wiedzy:
- Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu sztuki użytkowej i grafiki projektowej
- Telewizja, Internet, multimedia – prezentacje centrów i muzeów sztuki współczesnej, oficjalnych i niezależnych galerii sztuki, stowarzyszeń twórczych, grup projektowych i autorskich inicjatyw twórczych, materiałów promocyjnych i reklamowych wykorzystujących grafikę projektową
- Bezpośrednie uczestnictwo w lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach, konferencjach, konkursach, prezentacjach i warsztatach związanych z grafiką projektową.
Powyższe źródła są każdorazowo dopasowywane przez prowadzącego do potrzeb aktualnie prowadzonych zajęć. Duże znaczenie mają zbiory własne prowadzącego, unikalne dokumentacje wydarzeń artystycznych oraz obszerne archiwum prac studenckich. Prezentowane są także materiały będące w posiadaniu studentów.
W cyklu 2022/23L:
j.w |
W cyklu 2023/24L:
j.w |
W cyklu 2024/25L:
j.w |
W cyklu 2025/26L:
j.w |
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
j.w |
W cyklu 2023/24L:
j.w |
W cyklu 2024/25L:
j.w |
W cyklu 2025/26L:
j.w |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: