Podstawy projektowania graficznego 1401-Pgr-Gw-1L-SJ
Podstawy projektowania graficznego to przedmiot pogłębiający wiedzę i umiejętności z zakresu dyscyplin projektowych.Student uzyska umiejętność posługiwania się współczesnym językiem sztuki projektowej,ugruntuje umiejętności doboru i posługiwania się odpowiednią formą i techniką, podejmie próbę wypowiedzi w autorskiej,wypracowanej indywidualnie stylistyce.
Przedmiot prowadzony jest w formie ćwiczeń. Poszczególne ćwiczenia służą do realizacji zadań o zróżnicowanym stopniu trudności. Liczba ćwiczeń od 3-4. Niektóre z nich przyjmują formę rozbudowana, np.dyptyku, tryptyku, lub serii wydawniczej.
Przedmiot podstawy projektowania graficznego obejmuje następujące, szczegółowe treści programowe:
1. Wstęp do plakatu. Zapoznanie się z zasadami projektowania plakatu. Łączenie typografii z obrazem. Posługiwanie się skrótem myślowym, metaforą.
2. Druki okolicznościowe. Kartki pocztowe, zaproszenia. Łączenie obrazu z tekstem.
3. Ilustracja. Znalezienie autorskiej, oryginalnej formy wypowiedzi. Zastosowanie różnorodnych środków wyrazu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Praca semestralna kończy się przeglądem i omówieniem zrealizowanych zadań, podanych w formie wydruku cyfrowego.
Na ocenę składają się:
- zaangażowanie i aktywność na zajęciach
- obecność na obowiązkowych ćwiczeniach w pracowni
- poziom artystyczny i merytoryczny wykonanych samodzielnie ćwiczeń (ocena koncepcji i założeń projektowych, oryginalność rozwiązania, biegłość w opanowaniu warsztatu wykonawczego)
Literatura
- Muzeum ulicy.Plakat polski w kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie, Warszawa 1996
- 100 lat polskiej sztuki plakatu,BWA Kraków 1993
- Frutiger A., Człowiek i jego znaki,Warszawa 2003
- Burtenshaw K. Mahon N. Bartoot C. Kreatywna reklama,Warszawa 2008
- Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008
- katalogi wystaw z zakresu plakatu i grafiki użytkowej (np. MBP Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach, Biennale Plakatu Brno, Lahti, Mons)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: