Projektowanie wizualne II 1401-PWi-1L-sm-S2
Przedmiot Projektowanie wizualne stanowi kontynuację Projektowania graficznego, ale w znacznie szerszym, multimedialnym kontekście. Odniesienie do projektowania polega na ogólnie rozumianej kompozycji, której towarzyszy z góry założona intencja – cel artystyczny. Działania powiązane z animacją, pracami site-specific, instalacją, projektami odnoszącymi się do reklamy, mają na celu stworzenie dzieł o bardzo uniwersalnym charakterze, w którym do głosu dochodzi indywidualizm twórcy.
Zestaw aplikacji – Photoshop, In Design, Illustrator, After Effect
Treści programowe
• Interior design
• projekt multimedialny
• animacja typograficzna
W cyklu 2022/23L:
J.W. |
W cyklu 2023/24L:
J.W. |
W cyklu 2024/25L:
J.W. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody:
- Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych.
- Istotnym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.
- Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych.
Kryteria :
- Jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei. W_1, U_1, K_1
- Jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy. W_2, U_3, K_2, K_3
- Jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania. W_3, U_2,
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Nie podaję się stałego kanonu literatury, ponieważ ten dotyczy odpowiednich zajęć teoretycznych. W przypadku specyfiki zajęć praktycznych (ćwiczeń) w Pracowni Projektowania Wizualnego funkcję literatury pełnią następujące źródła wiedzy:
- Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu sztuki multimedialnej, grafiki projektowej
- Telewizja, Internet, multimedia – prezentacje centrów i muzeów sztuki współczesnej, oficjalnych i niezależnych galerii sztuki i autorskich inicjatyw twórczych, programów edukacyjnych, materiałów promocyjnych i reklamowych wykorzystujących grafikę projektową i multimedia
- Bezpośrednie uczestnictwo w lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach, konferencjach, konkursach, prezentacjach i warsztatach związanych ze sztuką multimedialną, animacją, twórczością reklamową
Powyższe źródła są każdorazowo dopasowywane przez prowadzącego do potrzeb aktualnie prowadzonych zajęć. Duże znaczenie mają zbiory własne prowadzącego, unikalne dokumentacje wydarzeń artystycznych oraz obszerne archiwum prac studenckich. Prezentowane są także materiały będące w posiadaniu studentów.
W cyklu 2022/23L:
J.W. |
W cyklu 2023/24L:
J.W. |
W cyklu 2024/25L:
J.W. |
Uwagi
W cyklu 2022/23L:
Nie ma. |
W cyklu 2023/24L:
Nie ma. |
W cyklu 2024/25L:
Nie ma. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: