Projektowanie wnętrz
1401-PW-AW-1Z-S2
Studenci czynnie uczestniczą w poszukiwaniu informacji i inspiracji związanych z tematyką zajęć oraz realizują temat projektowy.
Temat zadania jest przedstawiony na pierwszych zajęciach, Studenci w ramach pracy własnej szukają inspiracji pomocnych przy realizacji koncepcji.
Po przedstawieniu i analizie materiałów formułowana jest idea – podstawa do dalszych prac projektowych. Studenci wykorzystują na zajęciach różne metody prezentacji – np. szkice odręczne, kolaż, formy przestrzenne, wizualizacje.
Na koniec semestru Studenci przedstawiają projekt na planszach.
W zależności od tematu zadania, w danym semestrze zajęć opracowanie projektu może się odbywać indywidualnie lub w grupie.
|
W cyklu 2025/26Z:
identyczne jak w części A
|
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w zajęciach – 120 godz. (4,8 ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do zajęć (porządkowanie i uzupełnianie notatek, wyszukiwanie inspiracji i materiałów) – 25 godz.
- przygotowanie projektów (analiza zadanego tematu, szkice koncepcyjne, rysunki techniczne i wizualizacje, opracowanie graficzne plansz, przygotowanie do druku)- 80 godz.
- czytanie literatury (bieżące zapoznawanie się z literatura przedmiotu)- 25 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną
- 130 godz. (5,2 ECTS)
Łącznie: 250 godz. (10 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Integruje w pogłębiony sposób wiedzę z zakresu różnych dyscyplin sztuki i charakteryzuje relacje między praktycznymi i teoretycznymi aspektami tych sztuk w realizacji projektów wnętrz. (K_W05)
W2: Charakteryzuje metody analizowania oraz kształtowania przestrzeni oraz rozumie w pogłębionym stopniu sposoby i specyfikę realizacji zadań projektowych. (K_W06, K_W07)
W3: Opisuje zaawansowaną wiedzę techniczną, potrzebną do realizacji zadań projektowych, w tym dotyczącą infrastruktury technicznej, materiałów budowlanych i wykończeniowych, technik oświetleniowych, standardów, norm i przepisów związanych z architekturą i budownictwem. (K_W08)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Wykorzystuje umiejętność współdziałania i pracy w zespole, przyjmując w nim różne role w celu sprawnej realizacji zadania projektowego. (K_U01)
U2: Analizuje cechy charakterystyczne zastanego wnętrza i uwzględnia je jako kontekst dla swoich działań projektowych. (K_U02)
U3: W pogłębiony sposób analizuje cechy przestrzeni i jej strukturę pod kątem wyboru rozwiązań w zadaniu projektowym. (K_U04).
U4: W profesjonalny sposób wykorzystuje narzędzia warsztatu artystycznego i projektowego aby realizować własne koncepcje projektowe. (K_U05)
U5: Analizuje z pogłębioną świadomością aspekty estetyczne, funkcjonalne, społeczne i prawne podczas realizacji prac projektowych. (K_U07)
U6: Wykorzystuje odpowiednio dobraną technikę prezentacji własnej myśli projektowej adekwatną dla koncepcji projektowej i projektu wykonawczego. (K_U08)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Dostrzega i wartościuje poziom swojej wiedzy i umiejętności warsztatowe – swoje kompetencje i niedostatki, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego jako architekta wnętrz. (K_K01)
K2: Jest gotów do samodzielnego zaplanowania etapów realizacji zadania zawodowego, określić priorytety, ramy czasowe zadania projektowego z zakresu architektury wnętrz. (K_K02)
K3: Dostrzega i formułuje dylematy, jest gotów do wnikliwej oceny własnych i cudzych rozwiązań projektowych. Jest gotów do podejmowania decyzji w zakresie swoich kompetencji zawodowych. (K_K03)
K4: Jest gotów do biegłego posługiwania się technikami wizualnymi. Potrafi dostosować formę dokumentacji projektu wnętrz tak dla inwestora, jak i wykonawcy projektu. (K_K05)
K5: Współdziała z odbiorcami realizacji artystycznych i projektowych oraz jest gotów do dyskusji i wzajemnego inspirowania się. (K_K06)
K6: W warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych kompleksowych działań. (K_K07)
Metody dydaktyczne
Metoda dydaktyczna eksponująca:
- pokaz, prezentacja, dyskusja i wspólna analiza obiektów architektury oraz ich wnętrz
- konsultacje – korekty „otwarte” i indywidualne pomysłów i zadań projektowych
Metoda dydaktyczna
podająca :
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- okrągłego stołu
- projektu
- samodzielne poszukiwanie inspiracji
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- okrągłego stołu
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
- wiedza na temat współczesnych instalacji
i technologii budowlanych
- wiedza na temat teorii projektowania, historii, kultury i sztuki
- umiejętności posługiwania się kompozycją na płaszczyźnie i w przestrzeni
- umiejętność analizy wskazanego tematu zadania projektowego
- znajomość technik graficznych oraz umiejętności manualne, niezbędne do przygotowania zadania projektowego
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Efekty kształcenia weryfikowane są podczas regularnych korekt zadania projektowego. Ostatecznej ocenie podlega złożone prowadzącemu w określonym terminie opracowanie zawierające zakres przewidziany dla danego semestru (zgodny z opisem przedmiotu dostępnym na początku każdego semestru zajęć).
(W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, U5, U6, K1, K2, K3, K4, K5, K6)
Oceniane są:
- szczegółowość i kompletność pracy U1, U2, U3, U4, U5, U6, K1, K2, K3, K4, K5, K6
- jakość i oryginalność przedstawionych pomysłów W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, U5, U6
- czytelność pomysłu – sposób przedstawienia idei W1, U6, K4
- kreatywność i zastosowanie zdobytej wiedzy W1, W2, W3, U2, U3, U5, K3
- poprawność rozwiązań W1, W2, W3, U3, U4, U5, K3, K6
- estetyka wykonania pracy projektowej W1, U2, U3, U4, U5, U6, K2, K4, K5
- prezentacja pracy semestralnej W1, U6, K4, K5
- aktywność na zajęciach, zaangażowanie i systematyczność w pracy U1, K1, K2, K3, K5, K6
Dodatkową formą weryfikacji efektów uczenia się są końcoworoczne
przeglądy wszystkich prac artystycznych/projektowych w obecności Rady Programowej kierunku.
Praktyki zawodowe
Literatura
- DŁUGOSZ H., SAWICKA J., „Polskie wnętrza, polscy architekci”, Buffi, 2013 r.
- FREJLICH C., LISIK D. „Zaprojektowane. Polski dizajn 2000-2013”, 2+3D, 2014 r.
- FREJLICH C. (red.), „Rzeczy niepospolite”, 2+3D, 2013 r
- NEUFERT E., „Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego”, Arkady, 2014 r.
- Prawo Budowlane
- PILE J., „Historia wnętrz”, Arkady, 2009 r.
|
W cyklu 2025/26Z:
identyczne jak w części A
|
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: