Portfolio na potrzeby rynku pracy 1401-PRP-2L-aw-S2
Student udoskonala różne sposoby prezentacji własnych prac.
Uczy się stosowania najbardziej odpowiednich form przekazu treści (graficznych, multimedialnych) w zależności od funkcji i przeznaczenia publikacji, np.:
- współpraca z klientami,
- współpraca z profesjonalistami - współwykonawcami, wykonawcami,
- prezentacja prac i osiągnięć w procesie rekrutacyjnym,
- zadania konkursowe,
- przeglądy, wystawy.
Wykorzystując i łącząc przy tym tradycyjne i cyfrowe techniki artystyczne.
W cyklu 2023/24L:
Student udoskonala różne sposoby prezentacji własnych prac. |
W cyklu 2024/25L:
Student udoskonala różne sposoby prezentacji własnych prac. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
- opowiadanie
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie semestru na ocenę poprzedzone przeglądem i analizą wykonanych ćwiczeń i ich szczegółowym omówieniu. Ocenia się zarówno poziom merytoryczny konkretnego rozwiązania projektowego, jak też poziom artystyczny projektu.
Konwersatorium
Na ocenę składa się:
zaangażowanie w naukę przedmiotu i aktywność na konwersatorium, (W1, W2, W3, K2)
umiejętność argumentacji, (W1, W2, W3, K2)
trafność wniosków i jasność ich formułowania. (W1, W2, W3, K2)
Pracownia
Na ocenę składa się:
poziom artystyczny i merytoryczny wykonanych samodzielnie ćwiczeń w ramach pracowni (W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3)
Dodatkową formą weryfikacji efektów uczenia się są końcoworoczne przeglądy wszystkich prac artystycznych/projektowych w obecności Rady Programowej kierunku.
Literatura
Literatura podstawowa:
- Twemlow A., Czemu służy grafika użytkowa?, Warszawa, 2005.
- Ambrowe G., Harris P., Twórcze projektowanie, Warszawa 2008,
- Zeegen L., Twórcze ilustrowanie, Warszawa 2008,
- Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C., Kreatywna reklama, Warszawa 2008
- Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008,
- Mrowczyk J. Dębowski P. (red.), Widzieć/Wiedzieć, Kraków 2011,
- Dydo K. Dydo A., PL 21. Polski plakat XXI wieku, Kraków 2009,
- Mrowczyk J. Warda M., PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, Kraków 2010
Literatura uzupełniająca:
- katalogi wydane drukiem oraz dostępne w Internecie dotyczące wystaw i konkursów z zakresu grafiki użytkowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: