Portfolio na potrzeby rynku pracy
1401-PRP-2L-aw-S2
Student udoskonala różne sposoby prezentacji własnych prac.
Uczy się stosowania najbardziej odpowiednich form przekazu treści (graficznych, multimedialnych) w zależności od funkcji i przeznaczenia publikacji, np.:
- współpraca z klientami,
- współpraca z profesjonalistami - współwykonawcami, wykonawcami,
- prezentacja prac i osiągnięć w procesie rekrutacyjnym,
- zadania konkursowe,
- przeglądy, wystawy.
Wykorzystując i łącząc przy tym tradycyjne i cyfrowe techniki artystyczne.
|
W cyklu 2023/24L:
Student udoskonala różne sposoby prezentacji własnych prac. Uczy się stosowania najbardziej odpowiednich form przekazu treści (graficznych, multimedialnych) w zależności od funkcji i przeznaczenia publikacji, np.: - współpraca z klientami, - współpraca z profesjonalistami - współwykonawcami, wykonawcami, - prezentacja prac i osiągnięć w procesie rekrutacyjnym, - zadania konkursowe, - przeglądy, wystawy. Wykorzystując i łącząc przy tym tradycyjne i cyfrowe techniki artystyczne.
|
W cyklu 2024/25L:
Student udoskonala różne sposoby prezentacji własnych prac. Uczy się stosowania najbardziej odpowiednich form przekazu treści (graficznych, multimedialnych) w zależności od funkcji i przeznaczenia publikacji, np.: - współpraca z klientami, - współpraca z profesjonalistami - współwykonawcami, wykonawcami, - prezentacja prac i osiągnięć w procesie rekrutacyjnym, - zadania konkursowe, - przeglądy, wystawy. Wykorzystując i łącząc przy tym tradycyjne i cyfrowe techniki artystyczne.
|
W cyklu 2025/26L:
Student udoskonala różne sposoby prezentacji własnych prac. Uczy się stosowania najbardziej odpowiednich form przekazu treści (graficznych, multimedialnych) w zależności od funkcji i przeznaczenia publikacji, np.: - współpraca z klientami, - współpraca z profesjonalistami - współwykonawcami, wykonawcami, - prezentacja prac i osiągnięć w procesie rekrutacyjnym, - zadania konkursowe, - przeglądy, wystawy. Wykorzystując i łącząc przy tym tradycyjne i cyfrowe techniki artystyczne.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli:
- udział w zajęciach – 60 godz. (2,4 ECTS)
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie do ćwiczeń – 15 godz.
- przygotowanie projektów (analiza zadanego tematu, zdobywanie niezbędnych informacji, przygotowanie rysunków technicznych i wizualizacji, opracowanie graficzne, przygotowanie do druku) - 60 godz.
- czytanie literatury (zależnie od zadania projektowego)- 15 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną
- 90 godz. (3,6 ECTS)
Łącznie: 150 godz. (6 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Definiuje różnorodność oczekiwań rynku pracy i jego zmienność. (K_W09)
W2: Charakteryzuje w pogłębionym stopniu mechanizmy psychologiczne, społeczne i kulturowe, wpływające na odbiór informacji o własnej działalności zawodowej - projektowej i artystycznej. (K_W09)
W3: Opisuje konieczność dostosowania przygotowywanej informacji do jej potencjalnego odbiorcy. (K_W09)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Wykorzystuje z pogłębioną świadomością efekty swoich działań promocyjnych dobierając odpowiednie do nich środki. (K_U07)
U2: Analizuje odpowiednio dobrane przykłady swojego dorobku zawodowego, by w przystępny sposób zaprezentować swoje mocne strony jako projektanta wnętrz. (K_U07)
U3: Analizuje zróżnicowaną pod względem estetycznym oraz zawartości merytorycznej swoją dokumentację osiągnięć zawodowych dostosowując ją do zdefiniowanego odbiorcy. (K_U07)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Dostrzega i formułuje dylematy polegające na odpowiednim doborze technik wizualnych dla osiągnięcia zakładanych celów. (K_K05)
K2: Współdziała w celu nawiązania komunikacji z odbiorcami realizacji projektowych i promocyjnych, tworząc pola do dyskusji i wzajemnego poznania się. (K_K06)
K3: Jest gotów do samodzielnego wykonania prezentacji własnych osiągnięć opartej na krytycznej ich analizie. (K_K05, K_K06)
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące:
- pokaz,
- dyskusja,
Metody dydaktyczne poszukujące:
- korekty indywidualne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opis
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- okrągłego stołu
- obserwacji
- giełda pomysłów
- doświadczeń
- ćwiczeniowa
Wymagania wstępne
Znajomość zasad kompozycji, programów graficznych, metod prezentacji oraz podstaw projektowania graficznego
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie semestru na ocenę poprzedzone przeglądem i analizą wykonanych ćwiczeń i ich szczegółowym omówieniu. Ocenia się zarówno poziom merytoryczny konkretnego rozwiązania projektowego, jak też poziom artystyczny projektu.
Konwersatorium
Na ocenę składa się:
- zaangażowanie w naukę przedmiotu i aktywność na konwersatorium, (W1, W2, W3, K2)
- umiejętność argumentacji, (W1, W2, W3, K2)
- trafność wniosków i jasność ich formułowania. (W1, W2, W3, K2)
Pracownia
Na ocenę składa się:
- poziom artystyczny i merytoryczny wykonanych samodzielnie ćwiczeń w ramach pracowni (W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3)
Dodatkową formą weryfikacji efektów uczenia się są końcoworoczne przeglądy wszystkich prac artystycznych/projektowych w obecności Rady Programowej kierunku.
Praktyki zawodowe
Literatura
Literatura podstawowa:
- Twemlow A., Czemu służy grafika użytkowa?, Warszawa, 2005.
- Ambrowe G., Harris P., Twórcze projektowanie, Warszawa 2008,
- Zeegen L., Twórcze ilustrowanie, Warszawa 2008,
- Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C., Kreatywna reklama, Warszawa 2008
- Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008,
- Mrowczyk J. Dębowski P. (red.), Widzieć/Wiedzieć, Kraków 2011,
- Dydo K. Dydo A., PL 21. Polski plakat XXI wieku, Kraków 2009,
- Mrowczyk J. Warda M., PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, Kraków 2010
Literatura uzupełniająca:
- katalogi wydane drukiem oraz dostępne w Internecie dotyczące wystaw i konkursów z zakresu grafiki użytkowej
|
W cyklu 2023/24L:
Literatura podstawowa: - Twemlow A., Czemu służy grafika użytkowa?, Warszawa, 2005. - Ambrowe G., Harris P., Twórcze projektowanie, Warszawa 2008, - Zeegen L., Twórcze ilustrowanie, Warszawa 2008, - Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C., Kreatywna reklama, Warszawa 2008 - Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008, - Mrowczyk J. Dębowski P. (red.), Widzieć/Wiedzieć, Kraków 2011, - Dydo K. Dydo A., PL 21. Polski plakat XXI wieku, Kraków 2009, - Mrowczyk J. Warda M., PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, Kraków 2010 Literatura uzupełniająca: - katalogi wydane drukiem oraz dostępne w Internecie dotyczące wystaw i konkursów z zakresu grafiki użytkowej.
|
W cyklu 2024/25L:
Literatura podstawowa: - Twemlow A., Czemu służy grafika użytkowa?, Warszawa, 2005. - Ambrowe G., Harris P., Twórcze projektowanie, Warszawa 2008, - Zeegen L., Twórcze ilustrowanie, Warszawa 2008, - Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C., Kreatywna reklama, Warszawa 2008 - Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008, - Mrowczyk J. Dębowski P. (red.), Widzieć/Wiedzieć, Kraków 2011, - Dydo K. Dydo A., PL 21. Polski plakat XXI wieku, Kraków 2009, - Mrowczyk J. Warda M., PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, Kraków 2010 Literatura uzupełniająca: - katalogi wydane drukiem oraz dostępne w Internecie dotyczące wystaw i konkursów z zakresu grafiki użytkowej.
|
W cyklu 2025/26L:
Literatura podstawowa: - Twemlow A., Czemu służy grafika użytkowa?, Warszawa, 2005. - Ambrowe G., Harris P., Twórcze projektowanie, Warszawa 2008, - Zeegen L., Twórcze ilustrowanie, Warszawa 2008, - Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C., Kreatywna reklama, Warszawa 2008 - Evamy M., Logo. Przewodnik dla projektantów, Warszawa 2008, - Mrowczyk J. Dębowski P. (red.), Widzieć/Wiedzieć, Kraków 2011, - Dydo K. Dydo A., PL 21. Polski plakat XXI wieku, Kraków 2009, - Mrowczyk J. Warda M., PGR. Projektowanie graficzne w Polsce, Kraków 2010 Literatura uzupełniająca: - katalogi wydane drukiem oraz dostępne w Internecie dotyczące wystaw i konkursów z zakresu grafiki użytkowej.
|
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: