Podstawy rysunku projektowego 1401-PRP-1L-sm-S1
Realizacja podstawowych ćwiczeń związanych z umiejętnością posługiwania się rysunkiem odręcznym, z przetransportowaniem go na rysunek projektowy i grafikę cyfrową. Zdobywanie doświadczenia w programach graficznych z pakietu Adobe, w tym: Adobe Ilustrator, Adobe Photoshop i Adobe InDesing. Wykorzystanie umiejętności w programach graficznych w celu tworzenia własnych koncepcji projektowych i ilustratorskich. Wprowadzenie do przedmiotu – Rysunek projektowy i ilustracja.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia
Zaliczenie semestru następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty i ćwiczenia podane przez prowadzącego/ą (K_W01), (K_W02), (K_K03)
Zaliczenie semestru polega na grupowym przeglądzie prac, ich prezentacji na tle grupy, wnikliwej analizie końcowych projektów oraz indywidualnej rozmowie z wykładowcą/czynią (K_K08)
Podstawowym warunkiem uzyskania zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach (K_K08)
Kryterium ocen
Wysoki poziom techniczno-wykonawczy prac projektowych i ilustracji (K_U02), (K_U01)
Wykorzystanie zdobytych umiejętności operowania narzędziami projektowymi, w tworzeniu prac semestralnych, (K_K01), (K_W05)
Realizacja wszystkich prac semestralnych,
z zachowaniem podstawowych zasad projektowych oraz estetyki prac, (K_U02), (K_W01),
Adekwatność użytych środków wobec założeń i tematu,
(K_W02), (K_W01)
Kreatywne rozwiązanie tematów semestralnych: (K_W02), (K_K03), (K_U04)
Umiejętność prezentacji szkiców, projektów, metod poszukiwania rozwiązań oraz końcowych prac semestralnych, (K_K03)
Wydruk wybranych prac projektowych (wybranych wspólnie z prowadzącą), (K_K01) (K_K08)
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
1. Przemysław Markiewicz, „Vademecum projektanta”
2. Huml, „Polska sztuka użytkowa”
3. Karl Teissig - "Techniki rysunku"
4. Ales Krejca - "Techniki sztuk graficznych"
5. Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa, 2006.
6. „Advanced Photoshop. The magazyn for Adobe Photoshop professionals”
7. Julius Wiedemann „Illustration Now! Portraits”, TASCHE;
8. Stevem Heller, Julius Wiedemann „100 Illustrators”, TASCHE,
9. S. Frąckiewicz, „Ten łokieć źle się zgina. Rozmowy o ilustracji”, 2017
10. P. Mogilnicki, „Nie ma co się obrażać. Nowa polska ilustracja”, Karakter, 2017
11. P. Mogilnicki, „Książka po okładce. O współczesnym polskim projektowaniu okładek”, 2021
12. Josef Müller-Brockmann, „Systemy siatek w projektowaniu graficznym. Przewodnik dla grafików, typografów i projektantów 3D”, d2d.pl, 2020
13. Friedrich Forssman, „Pierwsza Pomoc W Typografii”
Wystawy, muzea, wyjazdy poznawczo – artystyczne,
Filmy, sympozja, sesje naukowe, warsztaty
Zasoby Internetu: www.bahance.com, twórczość i portfolia innych projektantów oraz ilustratorów dostępna w Internecie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: