Projektowanie wnętrz w przestrzeni prywatnej 1401-PPP-3Z-AW-S1
Studenci czynnie uczestniczą w poszukiwaniu informacji i inspiracji związanych z tematyką zajęć oraz wykonują prace projektowe z zakresu architektury wnętrz prywatnych.
Temat zadania jest przedstawiony na pierwszych zajęciach, Studenci w ramach pracy własnej szukają inspiracji pomocnych przy realizacji koncepcji.
Po przedstawieniu i analizie materiałów formułowana jest idea – podstawa do dalszych prac projektowych. Studenci wykorzystują na zajęciach różne metody prezentacji – np. szkice odręczne, kolaż, formy przestrzenne, wizualizacje.
Na koniec semestru Studenci przedstawiają projekt na planszach
i w formie przestrzennej.
W zależności od tematu zadania, w danym semestrze zajęć opracowanie projektu może się odbywać indywidualnie bądź w grupie.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- obserwacji
- biograficzna
- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- referatu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody służące prezentacji treści
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody integracyjne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną przez prowadzącego.
Kryteria oceniania:
Zaliczenie na ocenę, na którą składa się:
- zaangażowanie, systematyczność w pracy aktywność, (K1, K2, K3, K4, K5)
- umiejętność samodzielnego pozyskiwania niezbędnych informacji, (U3, U4)
- poziom rozumienia realizowanych zadań (W1, U1, U2, U3, U4, U5, U6, U7)
- umiejętność formułowania i prezentacji założeń, jakość i oryginalność pomysłów, (W1, U1, U2, U3, U4, U5, U6, U7 K1, K2, K3, K4, K5)
- zastosowanie zdobytej wiedzy, biegłość techniczna i manualna,(W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, U5)
- umiejętność korzystania z materiałów i technologii, (U3, U4, U5, K4, K5)
Efekty kształcenia weryfikowane są na podstawie:
- przeglądu realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną przez prowadzącego,
- końcoworocznego przeglądu wszystkich prac artystycznych i projektowych w obecności Rady Programowej kierunku,
- wystawy końcoworocznej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura podstawowa:
„Architektura-Murator”, miesięcznik
DŁUGOSZ H., SAWICKA J., „Polskie wnętrza, polscy architekci”, Buffi, 2013 r.
FREJLICH C., LISIK D. „Zaprojektowane. Polski dizajn 2000-2013”, 2+3D, 2014 r.
FREJLICH C. (red.), „Rzeczy niepospolite”, 2+3D, 2013 r
HINZ S., „Wnętrza mieszkalne i meble od starożytności po współczesne”
NEUFERT E., „Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego”, Arkady, 2014 r.
Prawo Budowlane
PILE J., „Historia wnętrz”, Arkady, 2009 r.
RASMUSSEN S. E., „Odczuwanie architektury”
ZUMTHOR P. „Myślenie architekturą”
ŻENCZYKOWSKI W., „Budownictwo ogólne”
W cyklu 2024/25Z:
Literatura podstawowa: „Architektura-Murator”, miesięcznik |
W cyklu 2025/26Z:
Literatura podstawowa: „Architektura-Murator”, miesięcznik |
Uwagi
W cyklu 2024/25Z:
Brak |
W cyklu 2025/26Z:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: