Projekty multimedialne i fortograficzne
1401-PMF-2Z-sm-S2
Przedmiot Projekty multimedialne i fotograficzne ma za zadanie rozwijać umiejętność kreatywnego używania fotografii i wideo w projektach konceptualnych, multimedialnych i projektowych. W kolejnych semestrach obejmuje pracę w studio fotograficznym, realizację fotografii, nagrań, tworzenie prezentacji oraz projektów multimedialnych wykorzystujących mapping i swobodny montaż audiowizualny. W trakcie zajęć rozwijany będzie warsztat techniczny służący postprodukcji z użyciem programów z grupy Adobe.
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny kontaktowe:
30 godz. – godziny kontaktowe (zajęcia w pracowni specjalistycznej) 1 pkt
Praca własna studenta:
30 godz. - czas na pogłębianie wiedzy na temat multimediów, oglądanie filmów, udział w wystawach, festiwalach, pokazach itp. Czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zaliczenia 1 pkt
Efekty uczenia się - wiedza
Student:
K_W01: Dysponuje poszerzoną wiedzą na temat zastosowania fotografii i wideo w twórczości artystycznej i sztukach wizualnych. H2A_W01 S2A_W01
K_W02: Posiada rozbudowaną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji, metafor, możliwości technicznych w sztuce wykorzystującej cyfrowe media i fotografię. A2A_W08
K_W05: Posiada wiedzę o powiązaniach sztuk wizualnych z innymi dyscyplinami, z psychologią i filozofią, kategoriami estetycznymi, samodzielnie rozwija wiedzę związaną z fotografią, osobami tworzącymi w tych mediach oraz zna publikacje związane z tym zagadnieniem. H2A_W01
Efekty uczenia się - umiejętności
Student:
K_U01: Posiada osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem wiedzy i refleksji w obrębie szeroko rozumianych dziedzin sztuk wizualnych. A2_U11
K_U02: Umie formułować i realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie fotografii i wideo, świadomie posługując się odpowiednimi narzędziami warsztatu foto i wideo. A2A_U12
K_U03: Umie podejmować decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac artystycznych z zastosowaniem fotografii i mediów cyfrowych wykorzystując właściwą technikę. A2A_U13
K_U06: Posiada podstawowy zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych. A2A_U16
K_U07: Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji ruchomego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności.
Poszerza swoje umiejętności warsztatowe, by realizować autorskie projekty.
Samodzielnie podejmuje działania służące jego dalszemu rozwojowi A2A_U17
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Student:
K_K01: Rozwija wrażliwość artystyczną, by w przyszłości przełożyć nabytą wiedzę i doświadczenie na pola o charakterze społecznym, rozwija umiejętność krytycznej oceny. A2A_K04 H2A_K03 S2A_K03
K_K04: Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich rozwijania A2A_K01 H2A_K01 S2A_K01 S2A_K05 S2A_K06
K_K08: Potrafi pracować w zespole podczas wspólnych realizacji multimedialnych. Potrafi współpracować z innymi osobami, jest gotowy przyjąć wiodącą rolę. Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się. Potrafi zaprezentować stworzony film w grupie A2A_K05
Metody dydaktyczne
Praca w grupach nie większych niż 12 osób pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędnego w odniesieniu do charakteru przedmiotu.
Każde nowe zadanie poprzedzone jest pokazem materiału ilustracyjnego i dyskusją ze studentami na ten temat.
Każdy ze studentów ma dostęp do komputera, studenci poznają narzędzia dostępne w programach do edycji cyfrowego obrazu, dzięki którym będą mogli zrealizować ćwiczenie poprzez metodę warsztatową, wykonując zadania pokazane przez prowadzącego.
Podczas zajęć, studenci wykorzystują poznane narzędzia w pracy nad własnymi projektami, które są odpowiedzią na zadane tematy.
Poziom trudności ćwiczeń stopniowo wzrasta, dzięki czemu studenci coraz swobodniej korzystają ze stosowanego programu do realizacji multimedialnych.
Prowadzący konsultuje i nadzoruje indywidualnie projekt każdego ze studentów sugerując i wyjaśniając najlepsze sposoby do osiągnięcia danego efektu.
Studenci realizują swoje zadania w pracowni komputerowej oraz w studiu, gdzie mogą realizować nagrania audio i wideo.
Realizacja zadań przewidzianych w programie odbywa się indywidualnie, z wyjątkiem ćwiczeń, które są nastawione na współpracę i podejmowanie odpowiednich ról.
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
- wystawa
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opis
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
Wymagania wstępne
Podstawowa znajomość programów do postprodukcji fotografii i wideo.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane w czasie zajęć ćwiczenia, projekty i wszelkie realizacje określone szczegółowo w planach semestralnych. Projekty zostają skonsultowane z osobą prowadzącą przedmiot. Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac.
Kryteria oceniania:
praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy (W1, W2, W3, W4, W5)
zgodność pracy z zadanym tematem (U.3)
poziom artystyczny i estetyczny wykonanych prac (U.1, U.2)
rozwój indywidualnych zdolności studenta w oparciu o zdobytą wiedzę (K1)
oryginalne ujęcie treści - umiejętność odniesienia swojej pracy do panujących trendów, schematów, konkurencyjnych przedstawień. (K3, K4)
udział w zajęciach oraz zaangażowanie w zrealizowany projekt (K2)
Praktyki zawodowe
Literatura
Zalecane źródła wiedzy:
Podręczniki i tutoriale internetowe z zakresu edycji fotografii, montażu audio i wideo;
Katalogi, wydawnictwa książkowe i internetowe z zakresu fotografii, multimediów i sztuki współczesnej;
Opracowania multimedialne z zakresu sztuki, edukacji, nauki, techniki;
Zbiory własne prowadzącego, archiwum prac studentów;
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: