Projektowanie Komputerowe i Media Elektroniczne 1401-PKM-1Z-SJ
Przedmiot projektowanie komputerowe i media elektroniczne dla studentów kierunku malarstwo ma na celu przekazanie wiedzy o specjalistycznym oprogramowaniu komputerowym i wybranych mediach elektronicznych co pozwoli studentom przetwarzać obrazy i na ich podstawie realizować koncepcje artystyczne w formie cyfrowej. Przedmiot projektowanie komputerowe i media elektroniczne przybliża wybrane pojęcia z zakresu podstaw projektowania graficznego. Przedmiot obejmuje następujące, szczegółowe treści programowe:
- systemy barwne,
- publikacje i akcydensy przygotowane do druku i mediów elektornicznych
- rozdzielczość i wielkość obrazu cyfrowego,
- rodzaje plików graficznych,
- zagadnienie kompresji plików graficznych
- sprzęt komputerowy do zastosowań graficznych
- zastosowanie formatu PDF, TIFF, JPEG
- znajomość podstaw obsługi programów komputerowych grafiki bitmapowej, wektorowej oraz składu
- znajomość podstaw obsługi wybranych mediów elektronicznych do zapisywania w formie cyfrowej obrazów wykonanych w tradycyjnych technikach plastycznych
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład problemowy
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia:
Zaliczenie semestru na ocenę poprzedzoną przeglądem i analizą wykonanych ćwiczeń, i ich szczegółowym omówieniu na forum pracowni.
Na ocenę składa się:
- zaangażowanie i aktywność na zajęciach, K_01,
- obecność na obowiązkowych pokazach i ćwiczeniach w pracowni, K_01, K_K01, K_K02
- poziom merytoryczny wykonanych samodzielnie ćwiczeń, K_U06, K_W01, K_W04
Literatura
Deke McClelland, Oko w oko z Adobe Photoshop CS3, Helion 2008
Adobe Creative Team, Adobe Photoshop CS3. Oficjalny podręcznik, Helion 2008
Claudia McCue, Profesjonalny druk. Przygotowanie materiałów, Helion 2007
Bruce Fraser, Jeff Schewe, Real World Camera Raw i Photoshop CS3. Efektywna obróbka zdjęć, Helion 2008
Laurie Urlich Fuller, Robert C. Fuller, Photoshop CS3. Biblia, Helion 2008
Deke McClelland, Laurie Urlich Fuller, Photoshop CS2/ CS2 PL. Biblia profesjonalisty, Helion 2007
Adobe Creative Team, Adobe Ilustrator CS3. Oficjalny podręcznik, Helion 2008
Aleksandra Tomaszewska Adamarek, Adobe Ilustrator CS3. Ćwiczenia praktyczne, Helion 2008
Katalogi wystaw oraz same wystawy, internetowe strony producenta programów Adobe, czasopisma specjalistyczne, zbiory własne prowadzących zajęcia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: