Projekty i dział. intermedialne 1401-PDI-2Z-sm-SJ
Na II roku, na specjalności Multimedia i fotografia, celem przedmiotu Projekty i działania intermedialne jest dalsze wprowadzanie w obszar sztuki intermediów, rozumianej jako znaczący i ugruntowany element sztuki i kultury współczesnej. Wprowadzanie to oraz jego ugruntowywanie obejmuje zarówno wiedzę jak i umiejętności a szczególnie rozwój kreatywności, wzmacnianie odwagi w podejmowaniu działań niekonwencjonalnych oraz rozwijanie i wzmacnianie zdolności i umiejętności manualnych.
Przedmiot obejmuje następujące treści programowe i formy ich realizacji:
- Globalność i lokalność kultury w intermediach.
- Intermedia wobec nauki i techniki, szczególny kontekst ekologii.
- Interaktywność w relacjach: autor-nadawca, dzieło-działanie, odbiorca-uczestnik.
- Tradycyjne media sztuki oraz sztuka ludowa (sztuka źródeł - art resources) jako pola inspiracji w intermediach.
- Prezentacje intermedialne (m.in. obiekt, instalacja, environment, performance, happening, pokaz audiowizualny, multimedialny).
- Intermedialne akcje, działania i interwencje artystyczne, społeczne, edukacyjne i reklamowe.
- Prezentacja i percepcja polisensoryczna.
- Kreacje indywidualne i zespołowe.
- Projektowanie i realizacja działań intermedialnych w przestrzeni przyrodniczej i zurbanizowanej oraz otwartej i zamkniętej.
- Intermedialne działania niekonwencjonalne.
W cyklu 2022/23Z:
Jak wyżej |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Wymagania i metody oceniania:
- Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych. K2 (K_K08), K4 (K_K11), U2 (K_U09)
- Istotnym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział.
- Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych.
Kryteria oceniania:
- Jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei. W2 (K_W14), U1 (K_U04), U3 (K_U08), K3 (K_K04)
-Jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy. W1 (K_W02, K_W15), W3 (K_W07), U4 (K_U02, K_U03)
- Jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania. W1 (K_W02, K_W15), W2 (K_W14), U1 (K_U04)
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Nie podaję stałego kanonu literatury albowiem ten przypisany jest odpowiednim zajęciom teoretycznym. W przypadku specyfiki zajęć praktycznych (ćwiczeń) w Pracowni Intermediów funkcję literatury pełnią następujące źródła wiedzy:
- Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu obecności intermediów w sztuce i kulturze współczesnej.
- Telewizja, Internet, multimedia – prezentacje centrów i muzeów sztuki współczesnej, oficjalnych i niezależnych galerii sztuki i autorskich inicjatyw twórczych, programów edukacyjnych, materiałów promocyjnych i reklamowych wykorzystujących intermedia.
- Bezpośrednie uczestnictwo w lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach, sympozjach, prezentacjach i warsztatach współczesnej sztuki intermedialnej i dziedzin pokrewnych.
Powyższe źródła są każdorazowo dopasowywane przez prowadzącego do potrzeb aktualnie prowadzonych zajęć. Duże znaczenie mają zbiory własne prowadzącego, unikalne dokumentacje wideo i fotograficzne wydarzeń artystycznych oraz obszerne archiwum prac studenckich. Prezentowane są także materiały będące w posiadaniu studentów.
W cyklu 2022/23Z:
Jak wyżej |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Jak wyżej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: