Projektowanie dekoracji wnętrz w architekturze zabytkowej 1401-PD-AW-1L-S2
Ornament – pojęcie, funkcja, schematy kompozycyjne; stosunek do architektury i sztuk plastycznych; Program przedmiotu wyposaża studenta w umiejętności i kompetencje w projektowaniu dekoracji i wnętrz w wybranej stylistyce historycznej. Wśród nich szczególne miejsce zajmują umiejętności rozpoznawania i świadomego odtwarzania stylu, znajomość tradycyjnych technik dekoracyjnych, umiejętność korzystania z wiedzy innych dyscyplin nauki oraz zdobycie doświadczenia w pracach zespołowych.
• Projekt dekoracji architektonicznej (sztukateria) w wybranym stylu historycznym.
• Projekt wnętrza w wybranym stylu historycznym z wykorzystaniem wzorników.
|
W cyklu 2025/26L:
Identycznie jak w części A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
- kolokwium dotyczącego wykładów (W1, W2, U1, K1)
Kryteria oceniania:
Ndst ≤ 50 %
dst 51-60 %
dst plus 61-70 %
db 71-80 %
db plus 81-90 %
bdb ≥ 91 %
- zadań projektowych (ocenie podlega złożone prowadzącemu w określonym terminie opracowanie zawierające zakres przewidziany dla danego tematu). (W3, U1, U2, K1, K2, K3)
Na ocenę składa się:
✓ poziom rozumienia zagadnień warsztatowych, ocena koncepcji i umiejętności rozwiązywania problemów w stawianych zadaniach, biegłość techniczna i manualna oraz opanowanie warsztatu
✓ poziom samodzielności w rozwiązywaniu stawianych zadań
✓ zaangażowanie i aktywność
✓ praca samodzielna lub w zespole
Dodatkową formą weryfikacji efektów uczenia się są końcoworoczne przeglądy wszystkich prac artystycznych/projektowych w obecności Rady Programowej kierunku.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Rudolf Berliner, Gerhar Egger, Ornamentale Vorlageblätter, vol. 1-3. München: Klinkhardt & Biermann 1984
Ornament I dekoracja dzieła sztuki. Studia z historii sztuki, red. Joanna Daranowska-Łukaszewska, Agata Dworzak, Andrzej Betlej, Warszawa: SHS 2015, szczególnie:
Magdalena Adamska, Maureska – pierwszy triumf grafiki ornamentalnej, s. 1613-174,
Wojciech Bałus, Czego chcą ornamenty, s. 13-28,
Piotr Krasny, Ornament i dekor, s. 29-39,
Michał Kurzej, Ornament dawny i nowoczesny w niderlandzkiej teorii 18 sztuki XVIB i XVIIA, s. 201-214
Małgorzata Łazicka, Miniaturowe ryciny ornamentalne małych mistrzów niemieckich, s. 175-186,
Adriana Podmostko-Kłos, Dekoracja retabulów wielkopolskich w XVII b, s. 227-236,
Franciszek Skibiński, Aldona Tołysz, Wokół „Inuentien” Cornelisa Florisa, s. 215-225,
Jolanta Talbierska, Ornament i wzornik warsztatowy a grafika europejska XV i początku XVI wieku, s. 145-161,
Michał F. Woźniak, Złotnicy i ich ornament, s. 53-66
|
W cyklu 2025/26L:
Identycznie jak w części A |
Uwagi
|
W cyklu 2025/26L:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: