Prawo budowlane
1401-PB-1Z-AW-S2
Student poznaje:
- historię, Istotę, charakterystykę i źródła prawa budowlanego
- praktyczne zastosowanie uregulowań prawnych w procesie projektowania
Ma podstawową wiedzę do podejmowania prac analitycznych przy realizacji zadań projektowych pod kątem wymagań prawnych, sztuki budowlanej z poszanowaniem ciągłości historycznej w budownictwie.
|
W cyklu 2025/26Z:
Student poznaje: - historię, Istotę, charakterystykę i źródła prawa budowlanego - praktyczne zastosowanie uregulowań prawnych w procesie projektowania Ma podstawową wiedzę do podejmowania prac analitycznych przy realizacji zadań projektowych pod kątem wymagań prawnych, sztuki budowlanej z poszanowaniem ciągłości historycznej w budownictwie.
|
Całkowity nakład pracy studenta
Godziny realizowane z udziałem nauczycieli 45 godz. (1,6 ECTS):
- udział w konwersatorium - 15 godz.
- udział w ćwiczeniach – 30 godz.
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta:
- przygotowanie projektów (analiza sytuacji projektowej pod względem zgodności z przepisami budowlanymi) - 10 godz.
- czytanie literatury - 5 godz.
- przygotowanie do kolokwium (przyswojenie definicji, przepisów, powtórka zagadnień problemowych)- 15 godz.
Łącznie czas poświęcony na pracę indywidualną
- 30 godz. (1,4 ECTS)
Łącznie: 75 godz. (3 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Charakteryzuje regulacje administracyjno - prawne procesu budowlanego potrzebne do zrealizowania zadań projektowych. (K_W08)
W2: Opisuje historię, istotę, charakterystykę i źródła prawa budowlanego. (K_W08)
W3: Definiuje obszary podlegające regulacjom administracyjno - prawnym w trakcie realizacji zadania projektowego w zakresie architektury. (K_W08)
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Analizuje temat zadania projektowego pod kątem wymagań prawnych i sztuki budowlanej. (K_U07)
U2: Wykorzystuje źródła prawa w trakcie projektowania. (K_U07)
U3: Wykorzystuje dane projektowe z rysunków technicznych oraz analizuje je pod kątem zamierzenia projektowego. (K_U07)
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Jest gotów dostosować formę przekazu (prezentacji) do wiedzy i umiejętności odbiorcy, szczególnie w aspekcie zgodności z przepisami dotyczącymi procesu budowlanego. (K_K05)
K2: Jest gotów ocenić poziom własnej wiedzy w zakresie prawa budowlanego i obserwować zachodzące zmiany. (K_K05)
K3: Dostrzega i w pogłębiony sposób formułuje dylematy podczas realizacji zadania projektowego w aspekcie regulacji administracyjno - prawnych. (K_K05)
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne podające:
- Wykład konserwatoryjny z zastosowaniem środków audiowizualnych,
- Dyskusja,
Metody dydaktyczne poszukujące:
- Ćwiczenia projektowe z wykorzystaniem przepisów prawa budowlanego
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
przedmiot obligatoryjny
Wymagania wstępne
Umiejętność posługiwania się rysunkiem technicznym.
Podstawowa znajomość legislacji aktów prawnych w Polsce.
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
- ćwiczenia projektowego (składowa oceny) (W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3)
- Kolokwium zaliczającego – test z treści przepisów budowlanych i umiejętności ich zastosowania w praktyce (składowa oceny)
(W1, W2, W3, U1, U2, U2, K1, K2, K3)
- aktywność na zajęciach (składowa oceny) (K1, K2, K3)
Praktyki zawodowe
Literatura
Ustawy i rozporządzenia :
a) ustawa Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (późn. zmianami)
b) przepisy wykonawcze
|
W cyklu 2025/26Z:
Ustawy i rozporządzenia : a) ustawa Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (późn. zmianami) b) przepisy wykonawcze
|
Uwagi
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: