Psychologia środowiskowa (przestrzeni) 1401-PŚ-1L-AW-SJ
W trakcie konwersatorium omawiane zostają zagadnienia z psychologii środowiskowej, w dużej mierze ukazane na przykładach z życia codziennego, z naciskiem na praktyczne wykorzystanie podanych tematów w pracach projektowych.
Wprowadzenie: do czego wiedza z psychologii środowiskowej może przydać się w pracy architekta wnętrz?
Co to jest stres środowiskowy i jak projektować, żeby się przed nim chronić?
Wpływ natury na dobrostan jednostki.
Oddziaływanie między przestrzenią a odbiorcą (emocje, zachowanie, zdrowie psychiczne i fizyczne, komfort, zadowolenie z życia),
Czynniki sensoryczne wpływające na człowieka (wizualne, audio, zapachowe itp).
Projektowanie przestrzeni mieszkalnej w kontekście psychologii środowiskowej.
Projektowanie przestrzeni użyteczności publicznej i miejsc pracy.
Projektowanie przyjazne neuroróżnorodności.
Studenci wpływają na kształt zajęć uczestnicząc w dyskusjach, poszukiwaniach informacji, wyciąganiu wniosków.
|
W cyklu 2025/26L:
identyczne jak w części A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- klasyczna metoda problemowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- aktywność,
- przygotowanie pisemnej pracy/prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia.
Kryteria ocen:
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
zaangażowanie w przedmiot i aktywność na zajęciach (W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1),
umiejętność samodzielnego pozyskiwania niektórych informacji (K1, K2, K3),
umiejętność formułowania i prezentacji założeń pokazana podczas pracy końcowej (W1, W2, W3, U1, U2, U3 K1),
poziom rozumienia realizowanych zadań (K1).
Literatura
Ch. Alexander (2008). Język wzorców. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
A. Bańka (1997). Architektura psychologicznej przestrzeni życia. Behawioralne podstawy projektowania. Poznań: Gemini S. C.
P.A. Bell, Th.C. Greene, J.D. Fisher, A. Baum (2004). Psychologia Środowiskowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne .
M. Lewicka (2012). Psychologia miejsca. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe "Scholar".
Ch. Montgomery (2015). Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie zmieniając nasze miasta. Kraków: Wysoki Zamek.
W. Rybczyński (2003). Najpiękniejszy dom na świecie. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
|
W cyklu 2025/26L:
identyczne jak w części A |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: