Multimedialne techniki rysunkowe 1401-MulRys-3Z-sm-SJ
Przedmiot Multimedialne techniki rysunkowe wskazuje na ważną rolę rysunku w tworzeniu kompozycji multimedialnej. Jego naturalna ekspresja oparta, bądź to na spontaniczności, bądź na przemyślanej i stabilnej strukturze jest bardzo dobrym punktem wyjścia do kreowania nowych wartości w obrębie sztuki współczesnej. Połączenie naturalnych narzędzi rysunkowych z możliwościami jakie niesie grafika cyfrowa daje szansę na wygenerowanie twórczego kompromisu. Rysunek i jego nieograniczona wprost różnorodność techniczna stają się pretekstem do bardzo indywidualnego i twórczego podejścia do proponowanych ćwiczeń.
Treści programowe
Rysunek jako tworzywo animacji
Rysunek zintegrowany z filmem
Rysunek w projekcie
W cyklu 2022/23Z:
jw |
W cyklu 2023/24Z:
jw |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wymagania i metody oceniania:
- Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych. K_W02, K_W03, K_U01, K_U02
- Istotnym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. K_K04
- Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych. K_U07, K_W02, K_W07
Kryteria oceniania:
- Jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei. K_W01, K_W02, K_U02
-Jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy. . K_W02, K_W03
- Jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania. K_W07, K_U07
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Nie podaję stałego kanonu literatury, ponieważ ten dotyczy odpowiednich zajęć teoretycznych. W przypadku specyfiki zajęć praktycznych (ćwiczeń) w Pracowni Projektowania Wizualnego funkcję literatury pełnią następujące źródła wiedzy:
- Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu sztuki współczesnej, animacji, filmu eksperymentalnego, rysunku.
- Telewizja, Internet, multimedia – prezentacje centrów i muzeów sztuki współczesnej, oficjalnych i niezależnych galerii sztuki, stowarzyszeń twórczych i autorskich inicjatyw twórczych, posługujących się rysunkiem jako tworzywem artystycznym
- Bezpośrednie uczestnictwo w lokalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach, konferencjach, konkursach, prezentacjach i warsztatach związanych z rysunkiem, animacją, filmem eksperymentalnym.
Powyższe źródła są każdorazowo dopasowywane przez prowadzącego do potrzeb aktualnie prowadzonych zajęć. Duże znaczenie mają zbiory własne prowadzącego, unikalne dokumentacje wydarzeń artystycznych oraz obszerne archiwum prac studenckich. Prezentowane są także materiały będące w posiadaniu studentów.
W cyklu 2022/23Z:
jw |
W cyklu 2023/24Z:
jw |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Zajęcia prowadzone od 17.10.22 r. |
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia prowadzone od 17.10.22 r. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: