Multimedia 1401-Mul-2Z-sm-SJ
Zajęcia w ramach przedmiotu Multimedia obejmują naukę tradycyjnych sposobów animacji oraz tworzenia animacji trójwymiarowej w programie Blender. Student zdobywa wiedzę i umiejętności potrzebne do samodzielnej realizacji obiektów trójwymiarowych, animacji oraz połączenia wygenerowanego materiału z innym obrazem wideo (w programach Adobe Photoshop oraz Adobe After Effects). Poznanie tajników edycji obrazu trójwymiarowego pozwala studentowi swobodnie tworzyć własne pomysły łączące rozmaite techniki kreacji audiowizualnej. Student realizuje proste formy filmowe, uczy się obsługi wirtualnych kamer, zdobywa wiedzę na temat obróbki wideo, tworzenia efektów cyfrowych, technik łączenia różnych form obrazów cyfrowych.
Przedmiot zawiera w sobie trzy podstawowe działy: animację, edycję obrazu trójwymiarowego, małe realizacje filmowe. Przygotowuje studenta do profesjonalnych autorskich realizacji audiowizualnych, pracy zawodowej, twórczości artystycznej, komercyjnej i zastosowania multimediów w innych dziedzinach twórczości artystycznej.
Treści programowe:
Budowa i rodzaje obrazu wideo:
techniki utrwalania ruchomego obrazu, techniki konwertowania i kompresowania obrazu wideo i dźwięku.
Techniki przekształcania obrazu wideo:
technika green screen
wykorzystanie efektów filmowych,
łączenie różnych technik wideo, obrazu zarejestrowanego kamerą z obrazem wygenerowanym w programie do edycji grafiki trójwymiarowej oraz innych technik animacji
Montaż wideo:
wzory montażowe
improwizacja w montażu – wykorzystanie obrazu wideo w widowiskach i koncertach,
tworzenie obrazu filmowego do konkretnej ścieżki audio,
Modelowanie i animacja trójwymiarowa:
zapoznanie się z interfejsem programu Blender,
podstawowe bryły geometryczne dostępne w programie,
modelowanie obiektów trójwymiarowych w trybie Editable Mesh,
tworzenie obiektów poprzez wytłaczanie płaskich kształtów,
modelowanie obiektów według zdjęć referencyjnych,
przygotowanie materiałów/tekstur w programie Adobe Photoshop,
oświetlenie sceny (rodzaje oświetlenia),
podstawy animacji przy użyciu klatek kluczowych,
dodanie ruchomych wirtualnych kamer,
animacja przy pomocy „kości”,
rendering w postaci obrazu statycznego oraz w postaci filmu,
Wykorzystanie multimediów w realizacjach artystycznych.
Formy realizacji:
ćwiczenia mające na celu przyswojenie zasad działania oraz możliwości kreacji ruchomych obrazów w programach do edycji obrazu cyfrowego: Blender, Adobe Photoshop, After Effects, Adobe Premiere, Adobe Illustrator i inne,
praca z aparatem cyfrowym, kamerą wideo
praca w studio telewizyjnym
ćwiczenia mające na celu poznanie sposobów łączenia obrazów wideo w celu uzyskania czytelności przekazu
tworzenie własnych realizacji audiowizualnych: animacja, wideo, teledyski
udział w pokazach audiowizualnych, koncertach multimedialnych i innych
wykorzystanie projektorów cyfrowych do realizacji artystycznych
tworzenie prostych instalacji multimedialnych
W cyklu 2022/23Z:
Zajęcia w ramach przedmiotu Multimedia obejmują naukę tradycyjnych sposobów animacji oraz tworzenia animacji trójwymiarowej w programie 3ds MAX. Student zdobywa wiedzę i umiejętności potrzebne do samodzielnej realizacji obiektów trójwymiarowych, animacji oraz połączenia wygenerowanego materiału z innym obrazem wideo (w programach Adobe Photoshop oraz Adobe Premiere). Poznanie tajników edycji obrazu trójwymiarowego pozwala studentowi swobodnie tworzyć własne pomysły łączące rozmaite techniki kreacji audiowizualnej. Student realizuje proste formy filmowe, uczy się obsługi kamer, technik operatorskich, montażu wideo, pracy w studio telewizyjnym. Zdobywa wiedzę na temat obróbki wideo, tworzenia efektów cyfrowych, technik łączenia różnych form obrazów cyfrowych. Wykorzystanie multimediów w realizacjach artystycznych. Formy realizacji: |
W cyklu 2023/24Z:
Zajęcia w ramach przedmiotu Multimedia obejmują naukę tradycyjnych sposobów animacji oraz tworzenia animacji trójwymiarowej w programie 3ds MAX. Student zdobywa wiedzę i umiejętności potrzebne do samodzielnej realizacji obiektów trójwymiarowych, animacji oraz połączenia wygenerowanego materiału z innym obrazem wideo (w programach Adobe Photoshop oraz Adobe Premiere). Poznanie tajników edycji obrazu trójwymiarowego pozwala studentowi swobodnie tworzyć własne pomysły łączące rozmaite techniki kreacji audiowizualnej. Student realizuje proste formy filmowe, uczy się obsługi kamer, technik operatorskich, montażu wideo, pracy w studio telewizyjnym. Zdobywa wiedzę na temat obróbki wideo, tworzenia efektów cyfrowych, technik łączenia różnych form obrazów cyfrowych. Wykorzystanie multimediów w realizacjach artystycznych. Formy realizacji: |
W cyklu 2024/25Z:
Zajęcia w ramach przedmiotu Multimedia obejmują naukę tradycyjnych sposobów animacji oraz tworzenia animacji trójwymiarowej w programie 3ds MAX. Student zdobywa wiedzę i umiejętności potrzebne do samodzielnej realizacji obiektów trójwymiarowych, animacji oraz połączenia wygenerowanego materiału z innym obrazem wideo (w programach Adobe Photoshop oraz Adobe Premiere). Poznanie tajników edycji obrazu trójwymiarowego pozwala studentowi swobodnie tworzyć własne pomysły łączące rozmaite techniki kreacji audiowizualnej. Student realizuje proste formy filmowe, uczy się obsługi kamer, technik operatorskich, montażu wideo, pracy w studio telewizyjnym. Zdobywa wiedzę na temat obróbki wideo, tworzenia efektów cyfrowych, technik łączenia różnych form obrazów cyfrowych. Wykorzystanie multimediów w realizacjach artystycznych. Formy realizacji: |
W cyklu 2025/26Z:
Zajęcia w ramach przedmiotu Multimedia obejmują naukę tradycyjnych sposobów animacji oraz tworzenia animacji trójwymiarowej w programie 3ds MAX. Student zdobywa wiedzę i umiejętności potrzebne do samodzielnej realizacji obiektów trójwymiarowych, animacji oraz połączenia wygenerowanego materiału z innym obrazem wideo (w programach Adobe Photoshop oraz Adobe Premiere). Poznanie tajników edycji obrazu trójwymiarowego pozwala studentowi swobodnie tworzyć własne pomysły łączące rozmaite techniki kreacji audiowizualnej. Student realizuje proste formy filmowe, uczy się obsługi kamer, technik operatorskich, montażu wideo, pracy w studio telewizyjnym. Zdobywa wiedzę na temat obróbki wideo, tworzenia efektów cyfrowych, technik łączenia różnych form obrazów cyfrowych. Wykorzystanie multimediów w realizacjach artystycznych. Formy realizacji: |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta ćwiczenia, projekty i wszelkie realizacje określone szczegółowo w planach semestralnych. Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac.
Wymagania dotyczące zaliczenia:
wykonanie przez studenta ćwiczeń na poszczególnych zajęciach
wykonanie zadanych prac podsumowujących tematy
obecność i praca na zajęciach
Kryteria oceniania:
praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy
zgodność pracy z zadanym tematem
poziom artystyczny i estetyczny wykonanych prac (kreatywność, artyzm, plastyka pracy, profesjonalne wykonanie)
opanowanie warsztatu, znajomość programów komputerowych, poprawność techniczna pracy
rozwój indywidualnych zdolności studenta w oparciu o zdobytą wiedzę
w praktyce
oryginalne ujęcie treści - umiejętność odniesienia swojej pracy do panujących trendów, schematów, konkurencyjnych przedstawień.
udział w zajęciach oraz zaangażowanie w zrealizowany projekt
Literatura
Zalecane źródła wiedzy:
Podręczniki z zakresu edycji obrazu cyfrowego, grafiki trójwymiarowej, montażu audio i wideo;
Katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu animacji, multimediów i sztuki współczesnej;
Opracowania multimedialne z zakresu sztuki, edukacji, nauki, techniki;
Zbiory własne prowadzącego, archiwum prac studentów;
W cyklu 2022/23Z:
Zalecane źródła wiedzy: |
W cyklu 2023/24Z:
Zalecane źródła wiedzy: |
W cyklu 2024/25Z:
Zalecane źródła wiedzy: |
W cyklu 2025/26Z:
Zalecane źródła wiedzy: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: