Malarstwo w architekturze (specjalnosc uzupełniająca) 1401-MAR-uz-5Z-SJ
Seminarium dyplomowe realizowane jest w formie stałej obserwacji, analizy i oceny przebiegu pracy studentów nad zestawem malarstwa do dyplomu artystycznego. Analiza, z udziałem studentów, merytorycznej problematyki związanej z koncepcjami poszczególnych zestawów dyplomowych, przygotowuje studentów do pełnej werbalizacji założeń dotyczących (ich) konkretnego zestawu prac do dyplomu uzupełnaijącego artystycznego z malarstwa w architekturze., będącej odautorskim komentarzem odczytanym podczas obrony dyplomu.
Realizowane bloki tematyczne:
•Ocena koncepcji zestawu prac do dyplomu uzupełniającego artystycznego z malarstwa w architekturze : założenia merytoryczne, ideowe i artystyczne
•Analiza i ocena indywidualnego sposobu wypowiedzi artystycznej (technika, technologia, cechy indywidualnego języka artystyczngo)
•Wdrażanie studentów do sporządzenia adekwatnego i przekonywającego komentarza do dyplomu uzupełniającego artystycznego z malarstwa
•Przygotowanie studentów do umiejętności publicznej prezentacji swojego zestawu prac do dyplomu uzupełniającego artystycznego z malarstwa w architekturze…
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- opis
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- seminaryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocena wykonanych prac, analiza i omówienie krytyczne z autorami w trakcie i na zakończenie semestru. Na ocenę w notacji punktowej składają się takie elementy jak: frekwencja i aktywność studenta na zajęciach, oryginalność koncepcji i umiejętność poszukiwania nowych rozwiązań, umiejętność formułowania i prezentacji założeń ideowych i artystycznych, biegłość techniczna, umiejętne użycie materiałów i technologii a przede wszystkim jakość artystyczna i estetyczna zrealizowanych prac.
Praktyki zawodowe
Obowiązkowe podczas 5 letniego procesu studiów na kierunku Malarstwo
Literatura
Strzemiński Władysław - Teoria widzenia. Kraków 1969, Wydawnictwo Literackie.
Maria Poprzęcka Inne obrazy. Oko, widzenie sztuka. Od Albertirgo do Duchampa Wyd. slowo/obraz, terutoria Gdańsk 2008
Bożęna Kowalska Sztuka w poszukiwaniu mediów Wiedza Powszechna W-wa 1985
Jean Baudrillard Spisek sztuki Wyd. Sic! s.c. W-wa 2006
Literatura zalecana (uzupełniająca)
Maria Rzepińska Historia koloru w Dziejach malarstwa europejskiego Wyd Literackie Kraków 1983
Roman Ingarden Wybór pism estetycznych Wyd. universitas Kraków 2005
Władysław Tatarkiewicz Wybór pism estetycznych Wyd. universitas Kraków 2004
Juan Eduardo Słownik symboli Wyd. znak Kraków 2006
Jacek Sempoliński Władztwo i służba Wyd. Drukarnia L-Print Lublin 2001
Umberto Eco Sztuka Wyd. M Kraków 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: