Malarstwo 1401-MAL-3Z-GR-DM
Przedmiot Malarstwo realizowany jest w formie ćwiczeń Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zagadnienia formalne , zagadnienia warsztatowe i zagadnienia technologiczne umożliwiające poprzez kształtowanie postaw kreatywnych rozwijanie umiejętności kształtowania kompozycji barwnych, zasad malarskiej ekspresji i jej znaczenia dla grafiki
Realizowane zagadnienia tematyczne:
1. Kształtowanie warsztatu malarskiego, położenie głównego akcentu na zagadnienia technologii i techniki malarstwa sztalugowego.
2. Twórcza interpretacja formy dzieła plastycznego.
3. Kształtowanie umiejętności dokonywania właściwych wyborów i hierarchizacji środków plastycznych dzięki którym kreowany jest obraz malarski.
W cyklu 2022/23Z:
Przedmiot Malarstwo realizowany jest w formie ćwiczeń, które poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności |
W cyklu 2023/24Z:
Przedmiot Malarstwo realizowany jest w formie ćwiczeń, które poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności |
W cyklu 2024/25Z:
Przedmiot Malarstwo realizowany jest w formie ćwiczeń, które poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności |
W cyklu 2025/26Z:
Przedmiot Malarstwo realizowany jest w formie ćwiczeń, które poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne poszukujące
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2025/26Z: | W cyklu 2023/24Z: | W cyklu 2024/25Z: |
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia
- zaliczenie każdego semestru (roku) polega na przeglądzie prac oraz analizie, krytycznym omówieniu realizacji zadania / ćwiczenia oraz ocenie semestralnej
- na ocenę składa się: obecność na zajęciach, zaangażowanie i aktywność na zajęciach, poziom rozumienia realizowanych zadań, ocena koncepcji i umiejętności tworzenia oryginalnych rozwiązań, umiejętność formułowania i prezentacji założeń artystycznych, biegłość techniczna i manualna, umiejętność korzystania z materiałów i technologii, opanowanie warsztatu
Literatura
Literatura wymagana (obowiązkowa)
Rudolf Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa
Maria Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego
Wyd. Lit. Kraków 1983
Max Doerner, Materiał y malarskie i ich zastosowanie Arkady Warszawa 1975
Praca zbiorowa: Techniki wielkich mistrzów malarstwa. Arkady Warszawa 2004
Literatura zalecana (uzupełniająca)
Władysław Tatarkiewicz” Dzieje sześciu pojęć” PWN 1988
Wasyl Kandynski, O duchowości w sztuce PGS Łódź 1995
Ferdynand Leger, Funkcja malarstwa PIW Warszawa 1974
W cyklu 2022/23Z:
Maria Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, |
W cyklu 2023/24Z:
Maria Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, |
W cyklu 2024/25Z:
Maria Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, |
W cyklu 2025/26Z:
Maria Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: