Malarstwo 1401-MAL-2L-GR-Sj
Przedmiot Malarstwo realizowany jest w formie ćwiczeń Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zagadnienia formalne , zagadnienia warsztatowe i zagadnienia technologiczne umożliwiające poprzez kształtowanie postaw kreatywnych rozwijanie umiejętności kształtowania kompozycji barwnych, zasad malarskiej ekspresji i jej znaczenia dla grafiki
Realizowane zagadnienia tematyczne:
1.Kształtowanie warsztatu malarskiego, położenie głównego akcentu na zagadnienia technologii i techniki malarstwa sztalugowego.
2.Twórcza interpretacja formy dzieła plastycznego.
3.Kształtowanie umiejętności dokonywania właściwych wyborów i hierarchizacji środków plastycznych dzięki którym kreowany jest obraz malarski.
W cyklu 2022/23L:
jak w ogólnym opisie przedmiotu |
W cyklu 2023/24L:
jak w ogólnym opisie przedmiotu |
W cyklu 2024/25L:
jak w ogólnym opisie przedmiotu |
W cyklu 2025/26L:
jak w ogólnym opisie przedmiotu |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24L: | W cyklu 2024/25L: | W cyklu 2022/23L: | W cyklu 2025/26L: |
Kryteria oceniania
Wymagania dotyczące zaliczenia
zaliczenie każdego semestru( roku)polega na przeglądzie prac oraz analizie i krytycznym omówieniu zadania / ćwiczenia oraz ocenie semestralnej
na ocenę składa się: obecność na zajęciach, zaangażowanie i aktywność na zajęciach, poziom rozumienia realizowanych zadań, ocena koncepcji i umiejętności tworzenia oryginalnych rozwiązań, umiejętność formułowania i prezentacji założeń artystycznych, biegłość techniczna i manualna, umiejętność korzystania z materiałów i technologii, opanowanie warsztatu.
Praktyki zawodowe
obowiązkowy plener malarski.
Literatura
W. Tatarkiewicz, Dzieje sześciu pojęć, PWN, Warszawa 1988
M. Rzepińska, Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego, PWN, Warszawa 1983
Techniki wielkich mistrzów malarstwa, Arkady, Warszawa 2004
H. Read, O pochodzeniu formy w sztuce, PIW, Warszawa 1972
Max Doerner Materiały malarskie i ich zastosowanie arkady, Warszawa 1975
W cyklu 2022/23L:
jak w ogólnym opisie przedmiotu |
W cyklu 2023/24L:
jak w ogólnym opisie przedmiotu |
W cyklu 2024/25L:
jak w ogólnym opisie przedmiotu |
W cyklu 2025/26L:
jak w ogólnym opisie przedmiotu |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: