Laboratorium form użytkowch 1401-LFP-AW-1Z-S2
Na zajęciach poruszane będą następujące tematy:
1. Wprowadzenie do projektowania form użytkowych:
- Rola i znaczenie form użytkowych.
- Zrozumienie potrzeb użytkowników i kontekstu projektowego.
2. Analiza funkcjonalności i ergonomii:
- Badanie funkcji, wymagań i ograniczeń dotyczących projektowanych form.
- Analiza ergonomii, wygody użytkowania i dostosowania do różnych użytkowników.
3. Materiały i techniki w projektowaniu form:
- Zrozumienie różnych materiałów i technik produkcji stosowanych w projektowaniu form użytkowych.
- Badanie właściwości materiałów pod kątem ich zastosowania w projektowanych formach.
4. Eksploracja form i proces projektowy:
- Tworzenie różnorodnych konceptów i kształtów form użytkowych.
- Zastosowanie narzędzi i technik, takich jak szkice, modele 3D, do wizualizacji i prezentacji projektów.
5. Zrównoważone projektowanie form:
- Zrozumienie zasad zrównoważonego projektowania w kontekście form użytkowych.
- Poszukiwanie ekologicznych materiałów, procesów produkcji i trwałych rozwiązań w projektowaniu form użytkowych.
6. Prototypowanie i testowanie:
- Tworzenie fizycznych prototypów projektowanych form w celu oceny ich funkcjonalności i estetyki.
- Przeprowadzanie testów, uwzględniając opinie i reakcje użytkowników.
- Student podczas zajęć praktycznych realizowanych w pracowni nabędzie praktyczną wiedzę i rozwijanie umiejętności projektowe w obszarze projektowania form użytkowych.
|
W cyklu 2022/23Z:
Na zajęciach poruszane będą następujące tematy: |
W cyklu 2023/24Z:
Na zajęciach poruszane będą następujące tematy: |
W cyklu 2024/25Z:
Na zajęciach poruszane będą następujące tematy: |
W cyklu 2025/26Z:
identyczne jak w części A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
- oxfordzka
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
aliczenie na ocenę na podstawie przeglądu realizowanych prac, krytycznym ich omówieniu i ocenie. (W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, U5, U6, U7, K1, K2, K3)
Na ocenę składa się:
- poziom rozumienia zagadnień warsztatowych, ocena koncepcji i umiejętności - rozwiązywania problemów w stawianych zadaniach, biegłość techniczna i manualna oraz opanowanie warsztatu
- poziom samodzielności w rozwiązywaniu stawianych zadań
- ocenia się umiejętności i wiedzę dotyczącą sporządzania wstępnej dokumentacji pracy rozumianej jako umiejętność formułowania i prezentacji założeń projektowych
- zaangażowanie i aktywność
- praca samodzielna lub w zespole
- prezentacja końcowa projektu
Dodatkową formą weryfikacji efektów uczenia się są końcoworoczne
przeglądy wszystkich prac artystycznych/projektowych w obecności Rady Programowej kierunku.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa:
- Norman D., Dizajn na co dzień, Karakter 2018,
- Kaniewski J., Design, Bosz 2013,
- Wicha M., Jak przestałem kochać design, Karakter 2015,
- Kahney L., Jony Ive. Geniusz, który zaprojektował najsłynniejsze produkty Apple, Insignis 2014,
Literatura uzupełniająca:
- Aicher O., Świat jako projekt, Znak 2016,
- Papanek V., Design dla realnego świata. Środowisko człowieka i zmiana społeczeństwa, Recto Verso 2012,
- Deyan S., Język rzeczy, Karakter 2013,
- Thackara J. Na grzbiecie fali. O projektowaniu w złożonym świecie, Wydawnictwo SWPS Academica 2010,
- Postell J., Furniture Design, John Willey&Sons 2012,
- Ulrich K. T., Eppinger S. D., Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin 2004.
|
W cyklu 2022/23Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2023/24Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2024/25Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2025/26Z:
identyczne jak w części A |
Uwagi
|
W cyklu 2025/26Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: