Laboratorium form przestrzennych
1401-LFP-2L-AW-S1
Zajęcia mają służyć rozwijaniu wyobraźni przestrzennej i uruchomieniu kreatywności w rozwiązywaniu problemów, związanych z trójwymiarowością brył przy uwzględnieniu różnych wielkości i skal.
Wprowadzeniem do rozpoznawanych tu zagadnień jest wykonanie przez studenta na podstawie odręcznych szkiców rysunkowych bryły i rzutów modelu formy przestrzennej zamkniętej.
Kolejnym etapem jest rozpatrywanie wzajemnych relacji przestrzennych zachodzących w ramach układu brył, oraz relacji układu brył z otoczeniem.
Podsumowaniem tych doświadczeń jest projekt bryły monumentalnej w relacji do wnętrza architektonicznego wykonany w skali, w formie makiety. Zadanie to maże mieć charakter zespołowy.
Przykładowe tematy
1. Projekt artystycznej formy przestrzennej na podstawie przedmiotu codziennego użytku
2. Układy wielu brył i ich relacje wzajemne
3. Artystyczna instalacja przestrzenna we wnętrzu wielkogabarytowym
W cyklu 2022/23L:
Zajęcia mają służyć rozwijaniu wyobraźni przestrzennej i uruchomieniu kreatywności w rozwiązywaniu problemów, związanych z trójwymiarowością brył przy uwzględnieniu różnych wielkości i skal. Wprowadzeniem do rozpoznawanych tu zagadnień jest wykonanie przez studenta na podstawie odręcznych szkiców rysunkowych bryły i rzutów modelu formy przestrzennej zamkniętej. Kolejnym etapem jest rozpatrywanie wzajemnych relacji przestrzennych zachodzących w ramach układu brył, oraz relacji układu brył z otoczeniem. Podsumowaniem tych doświadczeń jest projekt bryły monumentalnej w relacji do wnętrza architektonicznego wykonany w skali, w formie wizualizacji 3D. Zadanie to maże mieć charakter zespołowy. Przykładowe tematy 1. Układy wielu brył i ich relacje wzajemne 2. Instalacja artystyczna reorganizująca wielkogabarytowe wnętrze z wykorzystaniem eksperymentów z poprzedniego zadania.
|
W cyklu 2023/24L:
Zajęcia mają służyć rozwijaniu wyobraźni przestrzennej i uruchomieniu kreatywności w rozwiązywaniu problemów, związanych z trójwymiarowością brył przy uwzględnieniu różnych wielkości i skal. Wprowadzeniem do rozpoznawanych tu zagadnień jest wykonanie przez studenta na podstawie odręcznych szkiców rysunkowych bryły i rzutów modelu formy przestrzennej zamkniętej. Kolejnym etapem jest rozpatrywanie wzajemnych relacji przestrzennych zachodzących w ramach układu brył, oraz relacji układu brył z otoczeniem. Podsumowaniem tych doświadczeń jest projekt bryły monumentalnej w relacji do wnętrza architektonicznego wykonany w skali, w formie wizualizacji 3D. Zadanie to maże mieć charakter zespołowy. Przykładowe tematy 1. Układy wielu brył i ich relacje wzajemne 2. Instalacja artystyczna reorganizująca wielkogabarytowe wnętrze z wykorzystaniem eksperymentów z poprzedniego zadania.
|
W cyklu 2024/25L:
Zajęcia mają służyć rozwijaniu wyobraźni przestrzennej i uruchomieniu kreatywności w rozwiązywaniu problemów, związanych z trójwymiarowością brył przy uwzględnieniu różnych wielkości i skal. Wprowadzeniem do rozpoznawanych tu zagadnień jest wykonanie przez studenta na podstawie odręcznych szkiców rysunkowych bryły i rzutów modelu formy przestrzennej zamkniętej. Kolejnym etapem jest rozpatrywanie wzajemnych relacji przestrzennych zachodzących w ramach układu brył, oraz relacji układu brył z otoczeniem. Podsumowaniem tych doświadczeń jest projekt bryły monumentalnej w relacji do wnętrza architektonicznego wykonany w skali, w formie wizualizacji 3D. Zadanie to maże mieć charakter zespołowy. Przykładowe tematy 1. Układy wielu brył i ich relacje wzajemne 2. Instalacja artystyczna reorganizująca wielkogabarytowe wnętrze z wykorzystaniem eksperymentów z poprzedniego zadania.
|
Całkowity nakład pracy studenta
- udział w ćwiczeniach – 90
Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( godz.):
- przygotowanie do ćwiczeń – 65
- czytanie literatury- 20
Łącznie:175 godz. (7 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
W1: Rozumie sposoby plastycznego analizowania funkcji przedmiotu użytkowego w celu nadania mu nowych funkcji bądź znaczeń. K_W06
W2: Ma wiedzę z zakresu percepcji struktur przestrzennych i brył
(w tym – rzutowanie i perspektywa) niezbędną do stworzenia własnego dzieła plastycznego oraz projektu aranżacji przestrzeni monumentalnej. . K_W07
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: Umie realizować własne koncepcje artystyczne wykorzystując przedmioty codziennego użytku przekształcając je w obiekty artystyczne o zaprojektowanym oddziaływaniu na odbiorcę, K_U08
U2: Umie podejmować decyzje dotyczące zastosowanej w dziele plastycznym wielkości i skali by osiągnąć zakładane wrażenie estetyczne i psychologiczne u odbiorcy.. K_U09
U3: Świadomie dobiera i wykorzystuje właściwe dla swojego projektu artystycznego metody i techniki (rysunek odręczny – szkicowy, modelowanie 3D, makietowanie, fotografia).K_U12
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności warsztatowych – rozumie potrzebę ciągłego rozwoju artystycznego. K_K01
K2: Potrafi realizować własne koncepcje plastyczne i osiągać zamierzone przeżycie estetyczne u odbiorcy. K_K06
Metody dydaktyczne
Metoda dydaktyczna eksponująca:
- pokaz
Metoda dydaktyczna podająca :
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- okrągłego stołu
- projektu
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- okrągłego stołu
- giełda pomysłów
- projektu
Wymagania wstępne
podstawowa wiedza i umiejętności z zakresu kompozycji, rzeźby i podstaw informatyki
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną.
Końcowo-roczne przeglądy z wszystkich przedmiotów.
Wystawy końcowo-roczne.
Kryteria oceniania:
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie:
zaangażowanie i aktywność, K1
umiejętność samodzielnego pozyskiwania niezbędnych informacji, W2,U2,K1
poziom rozumienia realizowanych zadań,W2, U3, K1,K2
umiejętność formułowania i prezentacji założeń, W1,W2,U1,U3,K2
biegłość techniczna i manualna, U1,U2
umiejętność korzystania z materiałów i technologii, W1,U2,U3,
Praktyki zawodowe
Literatura
zależnie od projektu,
strony internetowe
Art & Design
Contemporary Art
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: