Komputerowe wspomaganie projektowania i metody parametryczne 1401-KPW-1L-AW-SJ
Treści programowe przedmiotu Komputerowe Wspomaganie projektowania:
Podstawy obsługi programów typu CAD
• Przestrzeń i jednostki miary
• Tworzenie obiektów geometrycznych
• Narzędzia zwiększające precyzje
• Korzystanie z warstw
• Właściwości obiektów
• Biblioteka elementów znormalizowanych
• Budowa planów 2D na podstawie zdjęć i pomiarów
• Budowa i eksport modeli 3D
Tworzenie materiałów 3D na potrzeby wizualizacji
• kolor i deseń
• refrakcja,
• przezroczystość
• odbicie lustrzane,
• mapy przemieszczeń , mapowanie wypukłości, mapowanie normalnych
• emisja światła
Komputerowe oświetlenie
• rodzaje świateł w grafice 3D
• oświetlenia HDR
• ambient occlusion
• oświetlenie globalne (global illumination)
Projektowanie koncepcyjne z użyciem wizualizacji 3D
Obróbka plików graficznych z użyciem Adobe Photoshopa
• korekta barwna i tonalna
• użycie masek (object buffers, z-depth mask)
• aberracja chromatyczna,
• winietowanie • głębia ostrości z użyciem maski z-depth
• flara (halacje)
Przygotowanie materiałów do publikacji plików CAD i wizualizacji
• rodzaje formatów
• rodzaje kompresji
• dobre praktyki
Wprowadzenie do prezentacji projektu w programie wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość (VR):
- podstawy edycji projektu
- import z programu 3d (np. 3ds max)
- eksport do poszczególnych form prezentacji: wizualizacja, animacja, aplikacja do rozszerzonej rzeczywistości,
ZAKRES TEMATÓW
1. Podstawy obsługi programów typu CAD
2. Projektowanie koncepcyjne z użyciem wizualizacji 3D
3. Budowa materiałów i komputerowe oświetlenie
4. Obróbka plików graficznych z użyciem Adobe Photoshop’a
5. Przygotowanie materiałów do publikacji plików CAD i wizualizacji
6. Wprowadzenie do prezentacji projektu w programie wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość (VR):
|
W cyklu 2025/26L:
identyczne jak w części A |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- ćwiczeniowa
- obserwacji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Efekty kształcenia weryfikowane są na podstawie:
- Przeglądu realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną.
- Końcowo-rocznego przeglądu wszystkich prac artystycznych/projektowych w obecności Rady Programowej kierunku.
- Wystawy końcowo-rocznej.
Metody oceniania:
Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie realizowanych prac i krytycznym ich omówieniu wraz z oceną.
Kryteria oceniania:
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie:
zaangażowanie i aktywność, U2, K1, K2
umiejętność samodzielnego pozyskiwania niezbędnych informacji, U2, K2, K3
poziom rozumienia realizowanych zadań, W1, W2, W3, U1, K1
umiejętność formułowania i prezentacji założeń, U1, U2, K2
biegłość techniczna W1, U1
umiejętność korzystania z technologii, W1, U1, U2, K2
Literatura
- KIRKPATRICK BM., KIRKPATRICK J.M., „AutoCAD 2015 for Interior Design and Space Planning”, Hossein Assadipour ISBN-13: 978-0133144857 ISBN-10: 0133144852 Edition: 1st
- GORDON G., „Interior Lighting for Designers”, 4th Edition
- PIKOŃ A., „AutoCAD 2014 PL. Pierwsze kroki”, Helion ISBN:978-83-246-9939-1
|
W cyklu 2025/26L:
identyczne jak w części A |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: