Fotografia kreacyjna w promocji i reklamie
1401-FotKrR-5Z-sm-SJ
Treści programowe:
- wybrane zagadnienia z początków historii reklamy
- sylwetki i dokonania wybitnych twórców kreacyjnej fotografii reklamowej
- zasady i metody pracy w wybranych działach fotografii reklamowej
- środki wyrazu i efekty specjalne stosowane w promocji i reklamie
- technika wykonania zdjęć katalogowych w ujęciu (packshot) i w ujęciu reklamowym
- relacje pomiędzy fotografią reklamową a tekstem ; billboard, plakat społeczny , plakat polityczny , artystyczny itd.
W cyklu 2022/23Z:
Treści programowe: - wybrane zagadnienia z początków historii reklamy - sylwetki i dokonania wybitnych twórców kreacyjnej fotografii reklamowej - zasady i metody pracy w wybranych działach fotografii reklamowej - środki wyrazu i efekty specjalne stosowane w promocji i reklamie - technika wykonania zdjęć katalogowych w ujęciu (packshot) i w ujęciu reklamowym - relacje pomiędzy fotografią reklamową a tekstem ; billboard, plakat społeczny , plakat polityczny , artystyczny itd. - postprodukcja fotografii cyfrowej - retusz High-End
|
Całkowity nakład pracy studenta
30 godz. i 2 pkt ECTS – godziny kontaktowe, ćwiczenia, konsultacje indywidualne, zajęcia w Pracowni Intermediów.
15 godz. i 0,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta, wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć.
15 godz. i 0,5 pkt ECTS – czas na indywidualną pracę studenta i przygotowanie się do przeglądu zaliczeniowego prac.
razem 60 godz. i 3 pkt ECTS
Efekty uczenia się - wiedza
W1: K_W02 Posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej stosowanych w fotografii. A2_W08
W2: K_W03 Posiada rozszerzoną wiedzę na temat aktualnych technicznych i technologicznych uwarunkowań
twórczości projektowej w zakresie fotografii. A2_W12
W3: K_W09: Zna i rozumie metody analizy, wartościowania i problematyzowania wytworów z zakresu reklamy i promocji. H2A_W07
Efekty uczenia się - umiejętności
U1: K_U01 Posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem wiedzy i refleksji w obrębie szeroko rozumianej fotografii. A2_U11
U2: K_U02 Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie fotografii, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2_U12
U3: K_U03 Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie realizacji prac fotograficznych, wykorzystując właściwą technikę i technologię. A2_U13
U4: K_W07 Umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy z obszaru historii sztuki, formy wizualnej, zjawisk w sztuce dawnej, współczesnej i najnowszej w obszarze medium fotograficznego. A2_W10, H2A_W06
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
K1: K_K02 Potrafi kreować własny wizerunek poprzez umiejętne łączenie różnych środków i mediów w wypowiedzi artystycznej. A2_K03
K2: K_K05 Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich doskonalenia oraz potrafi inspirować inne osoby. A2_K01, H2A_K01, S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06
K3: K_K08 Potrafi w sposób świadomy oraz poparty doświadczeniem wykorzystywać: wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów fotograficznych oraz umiejętności kontrolowania własnych zachowań i sprostania warunkom związanym
z publicznymi prezentacjami. A2_K03
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące:
-praca ze studentami opiera się na indywidualnych konsultacjach i zbiorowych prezentacjach
Metody dydaktyczne podające:
- każde ćwiczenie poprzedzone jest wprowadzeniem, wspólną analizą i omówieniem tematu
- proces dydaktyczny wzbogacony jest o pokazy filmów, albumów, katalogów, prezentacje multimedialne
Metody dydaktyczne poszukujące:
- ćwiczenia realizowane są w studio fotograficznym, plenerze oraz pracowni komputerowej (postprodukcja fotografii)
- praca w grupach maksymalnie 12-osobowych, pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędną w przypadku specyfiki tego przedmiotu.
Wymagania wstępne
Podstawowa wiedza teoretyczna i praktyczna z zakresu fotografii użytkowej.
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
- Książki, czasopisma, wydawnictwa, materiały promocyjne z zakresu fotografii reklamowej i grafiki użytkowej
- Reklama prasowa, internetowa, zewnętrzna, telewizyjna
Lektura uzupełniająca:
D&AD Annual :
- The Best Advertising and Design in the World, D and AD Awards Staff, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN
- „Advertising Now. Print”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN
- „Advertising Now! TV Commercials”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN
- „Advertising Now! Online”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN
- Michael Freeman „Fotografia studyjna”, WNT, Warszawa, 1993
- Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008
- Eberhard Schuy ,, Fotografia produktowa”, Galaktyka , Łódz , 2013
- Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008
- A. Ullmann ,,Triki w fotografii”, Wydawnictwo Naukowo – Techniczne, Warszawa 1973
W cyklu 2022/23Z:
- Książki, czasopisma, wydawnictwa, materiały promocyjne z zakresu fotografii reklamowej i grafiki użytkowej - Reklama prasowa, internetowa, zewnętrzna, telewizyjna
Lektura uzupełniająca: D&AD Annual : - The Best Advertising and Design in the World, D and AD Awards Staff, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now. Print”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now! TV Commercials”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - „Advertising Now! Online”, J. Wiedemann, Wydawnictwo TASCHEN - Michael Freeman „Fotografia studyjna”, WNT, Warszawa, 1993 - Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008 - Eberhard Schuy ,, Fotografia produktowa”, Galaktyka , Łódz , 2013 - Michael Freeman „Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej”, National Geographic, Warszawa, 2008 - A. Ullmann ,,Triki w fotografii”, Wydawnictwo Naukowo – Techniczne, Warszawa 1973
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: