Ceramika artystyczna I 1401-CEr-AW-1Z-S2
Ceramika Artystyczna to przedmiot realizowany głównie w formie ćwiczeń. Zakres ćwiczeń obejmuje podstawową wiedzę dotyczącą realizacji unikatowych form ceramicznych wraz z problematyką, związaną z technikami i technologiami stosowanymi w ceramice artystycznej.
Opracowywane zagadnienia:
- poznanie metod formułowania wypowiedzi artystycznej charakterystycznych dla ceramiki
- wprowadzenie w podstawowe elementy warsztatu ceramicznego
- poznanie tradycyjnych technik formowania i kształtowania form ceramicznych
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
- okrągłego stołu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Zaliczenie na ocenę.
Krytyczna analiza i publiczne omówienie zrealizowanych zadań.
Na ocenę składa się:
stopień przyswojenia umiejętności i wiedzy z zakresu tradycyjnych technik formowania i kształtowania form ceramicznych na poziomie podstawowym. (W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2)
poziom rozumienia realizowanych tematów i jakość artystyczna wykonanych prac ceramicznych (W1, W2, W3, U2)
bieżące przygotowanie do zajęć zaangażowanie i aktywność (K1, K2, K3)
opanowanie zakresu umiejętności technicznych i technologicznych z zakresu ceramiki w stopniu podstawowym. (U1, U2, U3, U4)
Dodatkową formą weryfikacji efektów uczenia się są końcoworoczne
przeglądy wszystkich prac artystycznych/projektowych w obecności Rady Programowej kierunku.
Literatura
Literatura podstawowa
CHAVARRIA J., „Wielka Księga Ceramiki”, Łódź 1996.
MELEGATI L., „Ceramika”, Warszawa 1997.
RADA P., „Techniki Ceramiki Artystycznej”, Warszawa 1993.
WARSHAW J., „Ceramika – praktyczny poradnik”, Warszawa 2004.
Literatura uzupełniająca
NELSON G.C., „A Potter’s Handbook”, Holt Rinehart & Winston 1966.
QUINN A. , „The Ceramics Design Course”, Thames&Hudson 2007.
Mathieson J., „Techniqiues Using Slips”, Bloomsbury 2012
Gault R., „Paperclay art and practice”, Bloomsbury 2016
Martin A., „Paperclay art and practice”, Lark Ceramics 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: