Animacja komputerowa 1401-AKO-GW-2Z-SJ
1. CEL PRZEDMIOTU:
Przekazanie studentom podstaw wiedzy o tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu animacji komputerowej oraz świadomym zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania do realizacji zamierzonego projektu.
Przedmiot animacja komputerowa realizowany jest w formie ćwiczeń. Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zarówno podstawowe zasady tworzenia animacji jak i zagadnienia warsztatowe.
Podstawowe bloki tematyczne:
- język animacji
- warsztat animatora,
- cyfrowe przygotowanie i importowanie plików składowych projektu,
- animacja komputerowa (2D i 3D),
- montaż cyfrowy,
- udźwiękowienie,
- edycja klipów filmowych,
- kompresja i zapis w postaci popularnych plików cyfrowego wideo w wybranych programach.
W cyklu 2022/23Z:
Jak w opisie ogólnym. |
W cyklu 2023/24Z:
Jak w opisie ogólnym. |
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
Metody dydaktyczne poszukujące
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
- Proces realizacji ćwiczeń ma dwa zasadnicze etapy: projekt i samodzielna realizacja. Oba etapy są omawiane z każdym studentem podczas korekty indywidualnej.
- Przeglądy poszczególnych ćwiczeń to omawianie prac z udziałem grupy studentów.
- Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie samodzielnie wykonanych ćwiczeń, ich analizie i omówieniu efektów realizacji. Ocenie podlegają: zasadność odpowiedzi na zadany temat, adekwatność użytych środków wyrazu, spójność konstrukcji ćwiczenia, poziom samodzielności wykonania zadania, nienaganność techniczna.
Podstawą zaliczenia jest obecność na zajęciach i realizacja wszystkich zadanych ćwiczeń i tematów.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
- F. Thomas, O. Johnson, The Illusion of Life: Disney Animation, Hyperion 1995
- J. Beck, Sztuka animacji, Warszawa 2006
- Z. Benedyktowicz (red.), Zbigniew Rybczyński. Podróżnik do krainy niemożliwości, Warszawa 1993
- M. Giżycki, Nie tylko Disney, Rzecz o filmie animowanym, Warszawa 2000
- L. Manovich, Język nowych mediów, Warszawa 2006
- W. Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa 2006
- T. White, The Animators Workbook, Nowy Jork 1984
- M. Frukacz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Kraków 2008
- B. Brown, Światło w filmie, Warszawa 2009
- W. Szymczyk, Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii, Łódź 2011
- G. Mercado, Okiem filmowca, Warszawa 2009
- B. Block, Opowiadanie obrazem, Warszawa 2010
- Antologia polskiej animacji, Polskie Wyd. Audiowizualne, Warszawa 2008
- Antologia polskiej animacji eksperymentalnej, Polskie Wyd. Audiowizualne, Warszawa 2008
W cyklu 2022/23Z:
Jak w opisie ogólnym. |
W cyklu 2023/24Z:
Jak w opisie ogólnym. |
Uwagi
W cyklu 2022/23Z:
Jak w opisie ogólnym. |
W cyklu 2023/24Z:
Jak w opisie ogólnym. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: