Wizualizacja architektury 3D 1400-OG-W3D-Z
Treści programowe:
1. Podstawowe pojęcia związane z przestrzenią 3D -1 godz.
- podstawowe pojęcia z 3D;
- budowa interface'u i jego optymalizacja;
- korzystanie z pasków narzędzi i panelu poleceń;
- interaktywne funkcje programu;
- sterowanie oknami widokowymi i ich konfiguracja;
2. Praca z plikami, importowanie i eksportowanie -1 godz.
- praca z plikami zawierającymi sceny;
- import plików dwg, obj i 3ds;
-opcje obsługi plików;
- uzyskiwanie dostępu do informacji;
3. Dostosowanie interfejsu do własnych potrzeb -1 godz.
- konfiguracja przycisków paneli, ścieżek dostępu;
- ustawienia preferencji;
4. Praca z obiektami -1 godz.
-tworzenie i edycja obiektów podstawowych;
- przegląd typów obiektów;
- podstawowe obiekty architektoniczne;
5. Zaznaczanie obiektów i ich właściwości -2 godz.
- selekcja obiektów;
- okna dialogowe;
- filtrowanie obiektów;
- budowa obiektów 3D (wielkość a segmentacja)
6. Przekształcanie obiektów -4 godz.
- przesuwanie, obracanie i przyciąganie obiektów;
- gizmo transformacji;
- środek obrotu;
- snapowanie (przyciąganie) obiektów;
-siatki konstrukcyjne;
7. Klonowanie i ustawienia obiektów -1 godz.
- kopiowanie obiektów funkcjami copy, instance i reference;
8. Grupowanie obiektów -1 godz.
-tworzenie grup;
-połączenia hierarchiczne;
-kontenery;
-relacje między obiektami
9. Podstawy modelowania -6 godz.
- typy modelowania 3D
- podobiekty oraz obiekty pomocnicze;
- obiekty parametryczne;
- wektory normalne;
- editable poly - modyfikacja obiektów;
10. Modelowanie obiektów architektury -8 godz.
- wykonanie modelu elewacji kamienicy - ćwiczenia
11. Materiały, kamery i oświetlenie 3D -2 godz.
-właściwości materiału (kolor, tekstura itp.)
- edytor materiałów;
- shadery i ich modyfikacja;
- typy i operowanie kamerami;
- podstawowe techniki oświetlenia sceny
12. Renderowanie i postprodukcja -2 godz.
- parametry renderingu Scanline i Mental Ray
- okno render frame;
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
obecności na ćwiczeniach,
poprawność wykonania modelu 3D architektury w programie 3Ds max
Kryteria oceniania:
Ndst ≤ 50 %
dst 51-60 %
dst plus 61-70 %
db- 71-80 %
db plus 81-90 %
bdb- ≥ 91 %
Literatura
Literatura podstawowa:
- Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2013 i 3ds Max Design 2013. Szkoła efektu, J. Pasek, Helion, Gliwice 2014
- 3ds Max 2012. Biblia (ebook), Kelly L. Murdock, Helion 2012
Literatura uzupełniająca:
- Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani - Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podręcznik, Helion Gliwice 2014
- 3ds Max 2015. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie 3D, oświetlenie i renderowanie, Videopoint 2015
Materiały dodatkowe:
- Tutoriale internetowe Autodesk:
http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: