Postprodukcja w produktowej fotografii reklamowej 14-OG-Ppfr-L
Zajęcia mają na celu rozwijanie wrażliwości plastycznej studentów i stymulowanie ich do kształtowania własnego języka ekspresji artystycznej w reklamie. Poprzez realizowane tematy zachęcani są do poszukiwania nowych środków wyrazu w obrębie medium fotograficznego. Poszerzają warsztat fotograficzny o wszelkiego rodzaju eksperymenty w obszarze różnych technik i koncepcji. Realizując ćwiczenia w studio student wypracowuje swój własny język fotograficznej wypowiedzi. Studenci pogłębiają wiedzę związaną z techniczną i technologiczną stroną tego medium oraz środkami ekspresji jakimi ono operuje. Poznają profesjonalne sposoby prezentacji fotografii. Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do samodzielnej twórczości artystycznej, pracy zawodowej i realizacji swoich pomysłów w komercyjnej prezentacji reklamowej.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- wystawa
Metody dydaktyczne podające
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- ćwiczeniowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody oparte na współpracy
- metody ewaluacyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody wymiany i dyskusji
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach - 100% frekwencja.
Dopuszczalne są 2 nieobecności spowodowane ważnymi udokumentowanymi przyczynami.
Zaliczenie na ocenę na podstawie średniej z ocen cząstkowych poszczególnych prac fotograficznych i koncepcji reklamy, będących autorską interpretacją zadanych tematów zaprezentowanych publicznie i realizowanych w trakcie zajęć.
Prace będą poddane analizie od strony formalnej, estetycznej, znaczeniowej. Ważne będzie twórcze podejście do zadanych tematów, jakość i oryginalność koncepcji, dojrzałość artystyczna i intelektualna, a także świadomość medium, w którym studenci pracują i właściwy dobór środków artystycznych do osiągnięcia zamierzonego celu oraz znajomość strony technicznej i technologicznej.
Ewaluacji, w różnym stopniu (określonym procentowo), zależnym od etapu i charakteru wykonywanych prac, podlega:
- 10% - dyskusja i formułowanie wniosków ukazujących wiedzę na temat istoty fotografii i oprogramowania w procesie kreacji (W1, W2, U1, U2, K1);
- 10% - ocena właściwego doboru i zastosowania technik graficznych w realizacji zadań (W1, W3; U1, U2, U3, K1, K2, K3);
- 10% - ocena postępu w zdobywaniu sprawności warsztatowej - poziomu technicznego, umiejętności wykorzystania technik i sprzętu do realizacji zadań graficznych (W3, U3, K2);
- 50% - ocena staranności, precyzji, kompozycji, doboru ujęć oraz obróbki graficznej w realizacji prac (W1, W3, U1, U2, U3, K1, K2);
- 20% - na finalnym etapie - kompletność i jakość wykonania dokumentacji graficznej, przygotowanie końcowej prezentacji prac (W1, W3, U1, U2, U3, K1, K2)
Kryteria ocen cząstkowych według skali:
ndst - 50% lub mniej
dst - 51% - 60%)
dst plus - 61% - 70%
db - 71% - 80%
db plus - 81% - 90%
bdb - 91-100%
Literatura
"Fotografia produktowa Od przedmiotu do martwej natury" - autor: Schuy Eberhard
„Photoshop: najciekawsze możliwości w praktyce” autor: Alicja Żebruń, Karol Żebruń
„Fotografia cyfrowa – podręcznik” autor: Tom Ang, Wydawnictwo Arkady
„Fotografia cyfrowa” autor: Aleksandra Tomaszewska
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: