Ochrona konkurencji i konsumentów
1352-OKK-BPP-3NJ
-Wymiar: 9h
1. Zajęcia organizacyjne, przedstawienie programu i metod zaliczenia. Cele i funkcje prawa konkurencji. Historia prawa konkurencji. 1h
2. Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów 2h
3. Porozumienia ograniczające konkurencję 2h
4. Nadużycie pozycji dominującej 2h
5. Kontrola koncentracji przedsiębiorców 1h
7. Aktualne problemy prawa konkurencji i ochrony konsumentów 1h.
Całkowity nakład pracy studenta
Całkowity nakład pracy studenta:
2 pkt ECTS = 60 godzin pracy
W tym:
- godziny kontaktowe – realizowane z udziałem nauczyciela: 9h
- godziny kontaktowe konsultacje, zaliczenie, egzamin: 15h
- praca własna studenta – przygotowanie do zajęć, praca własna z literaturą przedmiotu: 16h
- praca własna studenta – przygotowanie do zaliczenia przedmiotu: 20h
Efekty uczenia się - wiedza
W zakresie wiedzy:
- pogłębiona wiedza o specyfice stosunków prawnych zachodzących między podmiotami konkurującymi na rynku w skali krajowej, jak i międzynarodowej K_W03
- dogłębna znajomość języka prawnego i prawniczego, specyfiki i konstrukcji prawnych poszczególnych instytucji publicznoprawnej ochrony konkurencji i konsumentów K_W04
- pogłębiona wiedza o podmiotach stosunków konkurencyjnych, zasadach nawiązywania i kształtowania tych stosunków, poszerzona wiedza o przedsiębiorcy i konsumencie jako podmiotach tych stosunków K_W05
Efekty uczenia się - umiejętności
W zakresie umiejętności:
- umiejętność prawidłowej interpretacji i wyjaśniania zjawisk w zakresie publicznoprawnej ochrony konkurencji i konsumentów K_U01
- umiejętność analizowania sposobów załatwiania konkretnych spraw z zakresu publicznoprawnej ochrony konkurencji i konsumentów i przebiegu postępowania w tych sprawach K_U03
- umiejętność biegłego stosowania przepisów prawnych do rozstrzygania konkretnych spraw z zakresu praktyk ograniczających konkurencję i praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów K_U05
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
W zakresie kompetencji społecznych:
- świadomość własnej wiedzy i umiejętności z zakresu publicznego prawa konkurencji i publicznoprawnej ochrony konsumentów, świadomość potrzeby dokształcania i wyznaczania kierunków własnego rozwoju w tym obszarze prawa K_K01
Metody dydaktyczne
Kombinacja metod dydaktycznych zaznaczonych poniżej.
Metody dydaktyczne podające
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- giełda pomysłów
- referatu
- ćwiczeniowa
- projektu
- klasyczna metoda problemowa
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody ewaluacyjne
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji
Wymagania wstępne
-
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
4 zadania do wykonania. Wymagana prezentacja wyników/rezultatów zadań na zajęciach. Zadania indywidualne i grupowe. Informacja zwrotna od prowadzącego po wykonaniu każdego zadania.
Ocena przyznawana wg następujących kryteriów:
4 zadania - bdb
3 zadania - db
2 zadania - dst
1 lub 0 zadań – ndst
Literatura
A. Behan, M. Biliński et al., Publiczne prawo gospodarcze, red. T. Długosz, K. Oplustil, Warszawa 2023
Uwagi
W cyklu 2024/25Z:
przedmiot nie został uruchomiony.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: