Proseminarium 1202-W-PS21-S1
Podczas zajęć proseminaryjnych studenci najpierw powtarzają podstawowe informacje związane z warsztatem naukowym, ale także ze źródłoznawstwem, które nabyli podczas I roku studiów. Następnie studenci pogłębiają i doskonalą swoje umiejętności warsztatowe. Uczą się zbierania bibliografii, odpowiedniej kwerendy źródłowej, przeprowadzania profesjonalnej krytyki źródeł. Podczas zajęć ustala się indywidualnie z poszczególnymi osobami temat pracy proseminaryjnej (w miarę możliwości uwzględniając zainteresowania studentów). Następnie studenci zbierają materiały niezbędne do napisania pracy, oraz ostatecznie opracowują tekst pracy proseminaryjnej. Praca proseminaryjna ma wykazać umiejętności warsztatowe studentów.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- seminaryjna
- projektu
- laboratoryjna
Metody dydaktyczne w kształceniu online
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Dla otrzymania pozytywnej oceny konieczna jest obecność podczas zajęć. Zbyt niska frekwencja uniemożliwia otrzymanie zaliczenia. Na bieżąco oceniane jest przygotowanie do zajęć i aktywność studenta.
Student przygotowuje materiały do napisania pracy proseminaryjnej, w tym bibliografię. Materiały te są omawiane i oceniane.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Bloch M., Pochwała historii czyli o zawodzie historyka, Kęty 2009.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Miśkiewicz B, Wprowadzenie do badań historycznych, Poznań 1993;
Miśkiewicz B., Badania historycznowojskowe. Przedmiot, podstawy badawcze, metodyka, Poznań 2006;
Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie, Kraków 1999
Opracowania i źródła publikowane zgodne z tematyką wybranej pracy proseminaryjnej.
Pawlak M., Serczyk J., Podstawy badań historycznych, Bydgoszcz 1992;
Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 1999.
Wstęp do badań historycznych. Nauki pomocnicze historii i archiwistyka w systemie kształcenia studentów historii szkoły wyższej, red. M. Szczurowski, Toruń 2001.
Wybrane problemy warsztatowo-dydaktyczne studiów historycznych, red. M. Szczurowski, Toruń 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: