Warsztaty fotograficzne i filmowe 1202-SB-WFF-S1
Celem zajęć jest sprawne i świadome posługiwanie się sprzętem do cyfrowej rejestracji obrazu (kamery, aparaty cyfrowe, smartfony z wbudowanymi aparatami) oraz tworzenie poprawnych utworów lub prawidłowej, źródłowej dokumentacji fotograficznej i filmowej na wybrany temat, z możliwością wykorzystania jako przyszłego źródła historycznego. Prócz zajęć teoretycznych opisujących budowę urządzeń i zasady ich działania oraz wykorzystania światła zastanego lub sztucznego w dokumentacji, główny naciska położony jest na praktyczną stronę. W tym celu realizowane są zajęcia terenowe w trzech różnych środowiskach: 1. plener, teren otwarty, las, miejsce pamięci w lesie Barbarka; 2. Kościół NMP w Toruniu i dokumentacja znajdujących się tam zabytków, 3. Archiwum Państwowe w Toruniu i fotografowanie źródeł historycznych z uwzględnieniem obowiązujących w archiwach przepisów.
Odrębną grupę zajęć stanowi nauka obróbki materiału cyfrowego, której celem jest stworzenie atrakcyjnego wizualnie i merytorycznie produktu finalnego.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest samodzielne wykonanie projektu (filmu lub prezentacji fotograficznej) na wybrany temat związany bezpośrednio z kierunkiem lub ogólnie pojętą historią regionalną.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
M. Freeman, Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej, Warszawa 2008
R. Kusyk, Digitalizacja archiwaliów. Dylematy prawne, Archeion” T. CVII, s. 285-300.
B. Danowski, Komputerowy montaż wideo. Ćwiczenia praktyczne, 2003
https://creatoracademy.youtube.com/page/lesson/editing?hl=pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: