Organizacja, promocja i obsługa ruchu turystycznego 1202-SB-OPORT-S1
W czasie zajęć studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu turystyki oraz najważniejsze przepisy prawne dotyczące ruchu turystycznego. Omówione zostanie zagadnienie organizacji turystyki w Polsce i innych krajach z uwzględnieniem kompetencji i znaczenia administracji rządowej i samorządowej, organizacji społecznych, izb gospodarczych, przedsiębiorstw i biur turystycznych. Studenci poznają również zasady planowania i organizacji imprez turystycznych oraz podstawowe zasady obsługi turystów w placówkach noclegowych i żywieniowych, a także zagadnienia z zakresu kultury obsługi i etyki w turystyce. Przedstawione zostaną najważniejsze elementy systemu informacji turystycznej oraz metody promocji atrakcji turystycznych, a także najważniejsze zagadnienia związane z działalnością pilotów i przewodników turystycznych.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Ocenie podlegać będzie:
- aktywność studentów w czasie zajęć
- projekt zrealizowany w ramach zajęć (plan działań promocyjnych, projekty materiałów promocyjnych, projekt trasy tematycznej)
- wiedza z problematyki przedmiotu – test pisemny
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego, red. S. Bosiacki, J. Śniadek, Poznań 2004.
Kompendium pilota wycieczek, red. Z. Kruczek, Kraków 2009;
Vademecum pilota grup turystycznych, red. G. Gołembski Poznań 2009;
Z. Kruczek, B. Walas, Promocja i informacja turystyczna, Kraków 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: