Jezyk norweski 1202-SB-JN22-S1
Student odbywa kurs j. norweskiego w wymiarze 270 godz. lekcyjnych, realizowanych przez 6 semestrów. Zajęcia prowadzone są na
trzech
etapach zaawansowania w ramach poziomu A2. Program kursu, w zależności od poziomu, zakłada kształcenie
kompetencjikomunikacyjnej, kulturowej i językowej zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego: Common European
Framework of Reference for Languages. Kurs języka norweskiego kończy się egzaminem pisemnym na poziomie A2.
Zajęcia na kursie języka norweskiego zakładają ćwiczenie zintegrowanych sprawności: słuchania, mówienia, czytania i pisania w
naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.
Istotnym elementem kursu jest zintegrowanie umiejętności typowych dla życia codziennego z umiejętnościami skierowanymi na życie
nauczelni (kierunek studiów) oraz przyszłą działalność zawodową. W zależności od poziomu kursu student nabiera umiejętności pracy z
prostym tekstem specjalistycznym. Nauczanie gramatyki jest podporządkowane funkcji komunikacyjnej i odbywa się w kontekście
tematyczno-sytuacyjnym.
Tematyka zajęć dostosowana jest do potrzeb studenta i obejmuje szeroko rozumiane sytuacje życia codziennego, realia życia
uniwersyteckiego i przyszłego życia zawodowego oraz aspekty kulturowe w Norwegii. Aspekty kulturowe to przede wszystkim informacje
na temat danego kraju, zwyczaje i obyczaje, wiedza o twórczości kulturalnej. Ważnym elementem realioznawstwa jest zapoznanie się z
innymi poglądami na życie i próba zrozumienia tego, co wydaje się obce.
Nieodzownym aspektem kursu jest rozwijanie świadomości proeuropejskiej oraz autonomii w procesie uczenia się języka (wykształcenie
umiejętności samooceny, uświadomienie sobie własnych potrzeb, przejęcie odpowiedzialności za własna naukę).
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- drama
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
- opowiadanie
Metody dydaktyczne poszukujące
- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- projektu
Metody dydaktyczne w kształceniu online
- metody wymiany i dyskusji
- metody oparte na współpracy
- metody rozwijające refleksyjne myślenie
- metody ewaluacyjne
- metody służące prezentacji treści
- gry i symulacje
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
W toku nauczania student uzyskuje semestralną ocenę z lektoratu na podstawie poziomu opanowania różnych sprawności językowych.
Na egzamin końcowy składają się następujące części: słuchanie, czytanie ze zrozumieniem i pisanie.
Student realizujący IOS, ITS jest zobowiązany ustalić z prowadzącym do 15 października roku akademickiego formę i tryb zaliczenia
lektoratu.
Szczegółowe ustalenia patrz: Informacje wspólne dla wszystkich grup.
Na końcową ocenę semestralną składają się:
- oceny uzyskane z pisemnych testów kontrolnych
- oceny uzyskane za odpowiedzi ustne z bieżącego materiału,
- prace pisemne, np. listy, zadania domowe (bez oceny, na zaliczenie) podlegają obowiązkowi poprawienia błędów zaznaczonych przez
lektora
- aktywność (wyróżniającą się aktywność na zajęciach promowana jest
podniesieniem zaliczenia o pół oceny).
Kryteria oceny pisemnych testów kontrolnych:
100% - 92% bdb
91% - 84% db+
83%- 76% db
75% - 68% dst+
67% - 60% dst
59% i mniej ndst
Kurs języka norweskiego kończy się egzaminem pisemnym sprawdzającym umiejętności na o na poziomie A2.
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (limit nieobecności nieusprawiedliwionych wynosi dwa zajęcia).
Literatura
Podręczniki do nauki języka norweskiego dostosowane do poziomu grupy, słowniki, filmy, nagrania, materiały z prasy i Internetu, zbiory
ćwiczeń, materiały autorskie lektora, gry dydaktyczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: