Redagowanie tekstów prasowych o tematyce historycznej 1202-OG-BK-RTP
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strukturą tekstu dziennikarskiego oraz różnymi jego formami. Następnie studenci przygotowują teksty/artykuły dziennikarskie w zakresie poszczególnych, bardzo szerokich tematów. Przygotowanie tekstów wymaga od studentów samodzielności, sumienności i dokładności. bardzo ważne jest także, aby teksty przygotowane zostały zgodnie z zasadami etyki nauki i dziennikarstwa. Przy opracowywaniu poszczególnych artykułów studenci wini wykazać się kreatywnością, tak aby były one atrakcyjne dla czytelnika.
Tematyka poszczególnych zajęć:
1. Zajęcia organizacyjne. Struktura tekstu dziennikarskiego.
2. Człowiek wolności
3. Kontrowersje w historii
4. Autorytety XX wieku
5. Bohaterowie II wojny światowej
6. Król Polski godny pochwały
7. Człowiek wobec niszczycielskich ideologii
8. Problemy współczesnego świata
9. Miejsca pamięci w moim regionie
10. Atrakcje turystyczne mojej miejscowości
11. Pozostałości PRL w moim regionie.
12. Zabytkowe cmentarze w moim regionie.
13. Historia Torunia w pigułce.
14. Co nam dała Unia Europejska?
15. Sławna osoba z naszego uniwersytetu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- aktywność na zajęciach
- zaliczenie na ocenę pozytywną wszystkich artykułów historycznych (K_W01, K_W03, K_W10, K_U01, K_U07, K_K03, K_K02, K_K04). w tym szczegółowo brana będzie pod uwagę: umięjętność logicznego i krytycznego myślenia studenta odzwierciedlona w przygotowanych artykułach; ocena czy informacje zawarte w artykule mogą uczyć studenta jak i innych (czytelników).
Ocena końcowa stanowi średnią z uzyskanych ocen:
Skala ocen:
4,75–5,00 bardzo dobry
4,25–4,74 dobry plus
3,75–4,24 dobry
3,25–3,74 dostateczny plus
2,75–3,24 dostateczny
0–2,74 niedostateczny
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura ustalana jest na każdych zajęciach, ponieważ każde zajęcia traktują na zupełnie inny temat. Studenci mogą sami proponować lektury, można także korzystać z internetu, szczególnie w zakresie materiału ilustracyjnego do artykułu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: