Praktyka przedmiotowa z historii w szkole ponadpodstawowej 1202-H-PrPrz-S2
Przeprowadzenie lekcji wg regulaminu i programu praktyk.
Obserwacje lekcji wg regulaminu i programu praktyk.
Rozmowa z dyrektorem szkoły.
Analiza dokumentacji pracy szkoły ponadpodstawowej.
Analiza dokumentacji nauczyciela historii i wychowawcy klasy.
Rozmowa z pedagogiem szkoły.
Wizyta w bibliotece, rozmowa z bibliotekarzem, analiza zasobu zbiorów i możliwości wykorzystania w pracy lekcyjnej.
Przygotowanie i przeprowadzenie sprawdzianu wiadomości.
Ewaluacja.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23Z: | W cyklu 2024/25Z: | W cyklu 2023/24Z: |
Kryteria oceniania
Student zobowiązany jest do zaliczenia praktyki ciągłej z historii w szkole ponadpodstawowej (D.2/E.2.W1, D.2/E.2.W2, D.2/E.2.W3, D.2/E.2.U1, D.2/E.2.U2, D.2/E.2.U3, D.2/E.2.K1; W05, W06, W10, W18, W19, U01, U08, U15, U19, K01, K02, K07).
Warunkiem zaliczenia praktyki jest pozytywna opinia wraz z proponowaną oceną nauczyciela (opiekuna praktyk) wpisana do dziennika praktyk oraz dokumentacja przebiegu praktyki sporządzona przez studenta na podstawie „Regulaminu i programu praktyk przedmiotowo-metodycznych z przedmiotu historia” dla studiów II stopnia.
Zaliczenie praktyk otrzymuje w semestrze zimowym II roku studiów.
Praktyki zawodowe
Historia, studia stacjonarne II stopnia.
Literatura
• Edukacja historyczna w szkole – teoria i praktyka, pod red. E. Chorąży, D. Konieczka-Śliwińskiej, S. Roszaka, Warszawa 2008.
• Współczesna dydaktyka historii, pod red. J. Maternickiego, Warszawa 2004.
• J. Chodnicki, M. Dąbrowski, A. Dubiecka, M. Fryska, D. Obidniak, Szkolny system oceniania, Warszawa 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: