Projekt edukacyjny w szkole ponadpodstawowej 1202-H-PESP-S2
1. Projekt edukacyjny jako narzędzie integracji międzyprzedmiotowej.
2. Projekt edukacyjny - cele i zadania.
3. Forma realizacji projektu.
4. Instrukcja do projektu.
5. Ocena projektu.
6. Mała ojczyzna - integracja zajęć edukacyjnych wokół postaci.
7. Toruń – integracja zajęć edukacyjnych wokół zabytków miasta.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
- opowiadanie
- opis
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- klasyczna metoda problemowa
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
1. Aktywność na zajęciach (W10, W19, U08, K01).
2. Przygotowanie projektu edukacyjnego (W10, U04, U08, K01).
Kryteria oceniania:
– aktywność na zajęciach
– zaliczenie projektu edukacyjnego
Ocena końcowa stanowi średnią z uzyskanych ocen.
Skala ocen:
4,75–5,00 bardzo dobry
4,25–4,74 dobry plus
3,75–4,24 dobry
3,25–3,74 dostateczny plus
2,75–3,24 dostateczny
0–2,74 niedostateczny
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
J. Królikowski. E. Tołwińska-Królikowska, Projekt jako metoda nauczania [w:] Europa na co dzień – pakiet edukacyjny. Podręcznik dla nauczyciela, Warszawa 1997.
G. Pańko, O metodzie projektów w nauczaniu historii i wiedzy o społeczeństwie, [w:] Edukacja historyczna w reformowanej szkole, „Nowoczesna szkoła”2000, nr 1.
A. Mikina, Jak wdrażać metodę projektów?, Kraków 2001.
Literatura uzupełniająca:
E. Frers, Sekretne muzeum. Tajemnice ukryte w dziełach sztuki, Warszawa 2007.
Z. Herbrt, „Mistrz z Delft” i inne utwory odnalezione, opracowała, ułożyła w tom i opatrzyła komentarzem B. Toruńczyk przy współpracy H. Citko, Warszawa 2008.
Korelacja – integracja wiedzy – szansa dla ucznia, red. G. Pańko, J. Wojdon, Wrocław 2006.
Wybrane artykuły z „Wiadomości Historycznych”:
1. S. Lenard, Aktywne metody nauczania historii w gimnazjum, „WH” 2000, nr 4, s. 183–198.
2. G. Okła, Metoda projektów w nauczaniu historii, „WH” 2000, nr 1, s. 38–44.
3. K. Dyba, Czy pieśń uszła cało? WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej, „WH” 2011, nr 5, s. 25–33.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: