Instytucje dziedzictwa w regionie 1202-A-IDR-S1
„Instytucje dziedzictwa w regionie” to zajęcia, których celem jest poprzez nawiązanie przez prowadzącego zajęcia współpracy z instytucjami dziedzictwa realizacja przez studentów wybranego w danym roku akademickim projektu z zakresu archiwistyki i działalności instytucji GLAM.
Realizowane projekty mogą być związane z np.:
1) porządkowaniem dokumentacji,
2) opisem archiwalnym,
3) inwentaryzacją dokumentacji,
4) tworzeniem pomocy archiwalnych,
5) funkcjonowaniem archiwum bieżącego,
6) projektami dokumentacyjnymi,
7) oral history,
8) współpracy z genealogami,
9) tworzeniem form edukacyjnych lub popularyzujących archiwa i instytucje dziedzictwa,
10) prowadzeniem portali społecznościowych wybranej instytucji dziedzictwa,
11) badaniami użytkowników archiwów,
12) tworzeniem normatywów kancelaryjnych,
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- projektu
- doświadczeń
- sytuacyjna
- SWOT
- obserwacji
- studium przypadku
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Projekt – W01, W02, W03, U01, U02, U03, U04 K01, K02
Aktywność na zajęciach i odpowiedź ustna – W01, W02, W03, K01, K02
Kryteria oceniania:
zaliczenie na ocenę na podstawie wykonanego projektu zaliczeniowego oraz aktywnego udziału w zajęciach:
ndst - 0-49%
dst- 50-59 %
dst plus- 60-69 %
db- 70-79 %
db plus- 80-85 %
bdb- 86-100 %
Ocena może zostać podniesiona o pół oceny za aktywność na zajęciach.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura dostosowywana przez prowadzącego w danym roku akademickim do tematu wiodącego zajęć i realizowanego projektu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: