Prowadzony w
cyklach:
2022/23Z, 2022/23L, 2023/24L, 2024/25Z, 2024/25L, 2025/26Z
Kod ISCED: 0222
Punkty ECTS:
3
Język:
angielski
Organizowany przez:
Instytut Archeologii
(dla:
Wydział Nauk Historycznych)
Traces of culture and environment through traceology (microwear) of flints, stone and organic tools 1201-OG-EN-TCET
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
(po angielsku) Contact hours with teacher:
– participation in laboratory – 15 hrs.
Self-study hours:
– self-done archaeological experiment with the use of a flint stone tool – 10 hrs;
– self-education to get a proper knowledge necessary to pass practical exercise with microscope – 15 hrs;
– writing an essay about the results of use analysis of the stone material – 35 hrs;
– preparation for summary test – 35 hrs.
Altogether: 110 hrs (4 ECTS)
Efekty uczenia się - wiedza
(po angielsku) Student:
– W1: knows the history of use wear method;
– W2: knows equipment, procedures, basic assumptions of a method, traceological schools etc.;
– W3: knows basic types of use wear traces – definitions and classifications;
– W4: knows the characteristic of use destructions that are observed on tools used to work in different kinds of materials;
– W5: have a basic knowledge about experimental archaeology;
– W6:have a knowledge about the results of use wear analysis of Stone Ages tools from Poland.
Efekty uczenia się - umiejętności
(po angielsku) Student:
– U1: can work with the stereoscopic and metallographic microscopes,
– U2: can distinguish under the microscope different types of traces noticed during the use wear analyze (dirt, post-depositional, use, et cetera);
– U3: can distinguish under the microscope the basic types of use wear traces;
– U4: can prepare a prehistoric and experimental tool to use wear analyze.
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
(po angielsku) Student:
– K1: understand necessity of further learning;
– K2:can define correctly priorities that lead to understand correctly problems – connected with the use wear method;
– K3: has awareness of uniqueness of Stone Ages artifacts and necessity of preservation of cultural heritage.
Metody dydaktyczne
(po angielsku) Exploratory teaching methods:
– laboratory; self-done exercise with microscope.
Metody dydaktyczne eksponujące
- pokaz
Metody dydaktyczne podające
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy
- opis
- pogadanka
- wykład problemowy
- opis
- pogadanka
Metody dydaktyczne poszukujące
- laboratoryjna
- obserwacji
- seminaryjna
- obserwacji
- seminaryjna
Wymagania wstępne
(po angielsku) Basic knowledge about the prehistory.
Koordynatorzy przedmiotu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: