Elementy muzealnictwa 1201-AR2-EM-S1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
WIEDZA:
– ma podstawową wiedzę z zakresu historii muzealnictwa polskiego, zarysowaną na tle muzealnictwa europejskiego, zna dzieje muzealnictwa skansenowskiego, cele i zasady działania muzeów oraz rodzaje i specyfikę muzeów (K_W04);
– ma wiedzę jakie instytucje zajmują się wydobywaniem, gromadzeniem, ochroną i wystawianiem zabytków (K_W10);
– ma wiedzę gdzie i jak gromadzone są zasoby archeologiczne, jak są eksponowane i chronione (K_W15).
UMIEJĘTNOŚCI:
– potrafi samodzielnie ocenić wystawę muzealną i napisać jej scenariusz wykorzystując umiejętności oceniania, wyszukiwania i porządkowania informacji (K_U01);
– potrafi przygotować wystąpienia popularyzujące wiedzę o zdobyczach archeologii prezentowanych nie tylko w muzeach (K_U09).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
– rozumie potrzebę uczenia się, także poprzez kontakt z eksponatami muzealnymi (K_K01);
– umie docenić wartość muzealiów i rolę muzeów w przeszłości i współcześnie, aby wskazać zadania archeologa w zachowywaniu dziedzictwa kulturowego (K_K05);
– posiada umiejętność popularyzowania wiedzy o zdobyczach archeologii prezentowanych nie tylko w muzeach (K_K06).
Praktyki zawodowe
Obecność na zajęciach; wizyty w muzeach; pisemne opracowanie wybranego muzeum lub scenariusza wystawy.
Literatura
1. Żygulski Z., Muzea na świecie, Warszawa 1982,
2. Pomian K.,Ogólna teoria kolekcji, Warszawa 1978,
3. Bujak A., Muzea Krakowa, Warszawa 1981
4. Liżewska I. (red.), Zabytek zadbany Co to znaczy?, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: