Zarządzanie zespołem 117131-2-ZZ
Cz. I. Przywództwo ukierunkowane na rozwój: budowanie zaangażowania pracowników – U1; U2; U3
1. Zawarcie kontraktu z zespołem
2. Twoja rola jako lidera
3. Etapy rozwoju pracownika a aktywność szefa
4. Mentoring/doradztwo/coching/nauka – jakich oddziaływań potrzebują Twoi pracownicy
Cz. II. Wpływ osobistego stylu poznawczego na współpracę w zespole – analiza zespołowych wyników FRIS® – U1; U2; U3
Cz. III. Budowanie relacji w zespole – U1; U2; U3
1. Narzędzia budowania zaufania w zespole i w relacji z podopiecznymi
2. Jak budować zaangażowanie, odpowiedzialność i motywację pracowników
3. Komunikacja i konflikty w zespole – co na nie wpływa, jak można zarządzić konfliktem w zespole (rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów, dbania o własne sprawy, pomagania innym w rozwiązywaniu ich problemów oraz rozwiązywanie konfliktów potrzeb)
4. Rola budowania wartości w zespole. Na jakich wartościach chcemy budować swoją organizację i swój zespół?
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podstawowymi kryteriami oceniania będą:
Prace pisemne w formie zadania domowego zawierające obserwacje oraz rekomendacje dotyczące pracy zespołu
U1, U2, U3 +++
Aktywne uczestnictwo na spotkaniach w ramach pracy zespołu - U1, U2, U3 +
K1 – obserwacje ++, aktywność +
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Daniel Goleman "Inteligencja emocjonalna"
2. Patrick Lencioni "Pięć dysfunkcji pracy zespołowej”
Literatura uzupełniająca:
1. Marcus Buckingham, Curt Coffman "Po Pierwsze, Złam Wszystkie Zasady"
2. Wojciech Haman, Jerzy Gut "Psychologia szefa. Szef to zawód."
3. Daniel H. Pink "Drive"
4. Travis Bradberry "Inteligencja Emocjonalna 2.0"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: