Zarządzanie zmianą w projekcie 117128-ZarzZmwProj
Efektem kształcenia powinny być umiejętności i kompetencje w zakresie analizy zmian w odniesieniu do planów bazowych, wdrażania zmian w projektach, planowanie procesu kontroli zmian w realizowanych projektach, rozpoznawanie symptomów niekontrolowanych zmian. W trakcie przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:
- pojęcie zmiany w projekcie
- pojęcie zagadnienia projektowego (np. wg Prince2)
- pojęcie obiektów konfiguracji
- plan zarządzania zmianą
- plan zarządzania zagadnieniami
- plan zarządzania konfiguracją
- procedura kontroli zmian
- procedura zarządzania konfiguracją
- procedura zarządzania zagadnieniami
- baza konfiguracji
- rejestr zmian, rejestr zagadnień
- role i obowiązki (KP, Obsługa Zmian itd.)
- system kontroli zmian (Change Control System)
- system kontroli konfiguracji (Configuration Management System)
- zmiana w projekcie, a zmiana w kontrakcie
- perspektywa zmian zamawiającego, a dostarczającego
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie bez oceny. Aktywność na zajęciach. W przypadku nieobecności esej/case study zlecone przez wykładowcę.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
"A Guide to the Project Management Body of Knowledge, (PMBOK® Guide)", wersja 5, wydanie polskie MTDC /PMI, 2013
"PRINCE2® Skuteczne Zarządzanie Projektami," edycja 2009, Axelos
Literatura uzupełniająca:
"APM Body of Knowledge" version 6, 2012, APM
"Practice Standard for Project Configuration Management", PMI, 2007
"PRINCE2® Skuteczne Zarządzanie Projektami," edycja 2005, OGC (rozdział zarządzanie konfiguracją)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: