Identyfikacja i angażowanie interesariuszy 117128-IdiAngInt
Efektem kształcenia powinny być umiejętności i kompetencje w zakresie identyfikowania, planowania angażowania interesariuszy . W trakcie przedmiotu realizowane są następujące zagadnienia:
- podstawowe definicje (interesariusz, użytkownik, biznes, decydent, beneficjent),
- techniki identyfikacji i analizy interesariuszy (tzw. mapy interesariuszy),
- plan zarządzania interesariuszy,
- wpływ zarządzania interesariuszy na inne obszary projektu.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Zaliczenie bez oceny. Aktywność na zajęciach. W przypadku nieobecności esej/case study zlecone przez wykładowcę.
Przygotowanie planu zarządzania projektem. sprawdzającego wiedzę i umiejętności (studium przypadku) w zakresie efektów kształcenia.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura podstawowa:
"A Guide to the Project Management Body of Knowledge, (PMBOK® Guide)", wersja 5, wydanie polskie MTDC /PMI, 2013
Literatura uzupełniająca:
"Od Słów do Czynów - Podręcznik Angażowania Interesariuszy", Bartosz Grucza, Bizarre Warszawa 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: