Negocjacje 11712100-Negoc
Definiowanie negocjacji i czynniki niezbędne do podjęcia negocjacji , fazy negocjacji, specyficzne elementy w trakcie negocjacji (BATNA, ZOPA, Cel maximum i cel minimum, cena graniczna)
Rodzaje negocjacji – specyfika negocjacji pracowniczych
Negocjacje jako sposób rozwiązywania konfliktów (zdefiniowanie interesów wspólnych i rozbieżnych).
Style negocjacyjne – rodzaje, konsekwencje.
Techniki negocjacji
Rozpoznawanie interesów partnera negocjacji
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- sytuacyjna
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Obserwacja udziału w zadaniach indywidualnych i grupowych na zajęciach
Test zaliczeniowy z wiedzy nt. negocjacji
Ocena końcowa jest wypadkową ocen cząstkowych z powyższych zadań.
Literatura
1. Kałążna - Drewińska U., Negocjacje w biznesie; kluczowe problemy, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław 2006.
2. Chełpa S., Negocjacje w biznesie, Wyd. TERRA, Poznań 2000.
3. Fisher R., Ury W., Dochodząc do TAK, Negocjowanie bez poddawania się, PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2016.
4. Dawson R., Sekrety negocjacji dla biznesmenów, Wyd. MT Biznes,
Literatur uzupełniająca:
1 Gut J., Haman W., Docenić konflikt, Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 2001.
2. Watkins M., Kierowanie przebiegiem negocjacji, Onepress, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: