Mentoring 11712100-Ment
Podstawy mentoringu - definicje, funkcji i zalety dla organizacji.
Kompetencje mentora - cechy dobrego mentora- cechy osobowościowe, umiejętności
Metody i narzędzia w mentoringu
Kwestie etyczne w mentoringu
Projektowanie programu mentoringowego dla nowych pracowników oraz dla osób w procesie awansu wewnętrznego
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- SWOT
- ćwiczeniowa
- obserwacji
- doświadczeń
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Aktywność i wykonywanie zadań w trakcie zajęć- obserwacja pracy
Przygotowanie studium przypadku - plan mentoringu dla pracownika
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Bennewicz M., Coaching i mentoring w praktyce. Podejście kognitywistyczne, Coach&Couch Autobus i Kanapa, Zambrów 2017.
Sidor-Rządkowska M. (red.), Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2014.
Luecke R., Coaching i mentoring, MT Biznes, Warszawa, 2018.
Parsloe E., M. Leedham, pod red. D. Newell, Coaching i mentoring. Strategie, taktyki, techniki, PWN, Warszawa 2018.
Literatura uzupełniająca:
Buckingham M., Wykorzystaj swoje silne strony. MT Biznes, Warszawa, 2017
Clutterbuck D., Każdy potrzebuje mentora. Jak kierować talentami, Wydawnictwo PETIT, Warszawa 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: