Instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi-szkolenie i rozwój pracowników 11712100-IZZL-SzkRo
Rozwój personelu – zakres pojęcia
Wymiar indywidualny vs. wymiar organizacyjny rozwoju zawodowego
Ścieżki kariery, awanse, planowanie następstw
Typologia szkoleń pracowniczych
Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych
Tradycyjne i nowoczesne techniki szkolenia pracowników
Ocena efektywności szkoleń wg modelu Kirkpatricka.
Rozwój przez kształtowanie treści pracy i partycypację pracowniczą
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład - egzamin końcowy - W1, W2 (w pełnym stopniu +++)
Ćwiczenia - wykonanie zadań i ćwiczeń praktycznych w trakcie zajęć i prezentacja wyników na forum - U1, U2, (w dużym stopniu ++)
Literatura
M. Mitoraj-Jaroszek, Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie: rezultaty przede wszystkim, Helion, Warszawa 2019.
A. Wurth, K. Wurth, Mocniejsze efekty szkoleń 7 zasad utrwalania nowej wiedzy i umiejętności, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2020.
L. Rae, Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001
M. Solman, Strategia szkolenia pracowników, PWN, Warszawa 1997.
P. Pulliam Phillips, Zwrot z inwestycji w szkolenia i rozwój pracowników: praktyczny podręcznik wdrażania modelu ROI, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2009.
M. Kossowska, I. Sołtysińska, Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2006.
I. Piga, 12 błędów menedżera personalnego, „Personel i Zarządzanie” 2009, nr 2, s. 74-76.
J. Cianciara, Siedem grzechów. Błędy związane z awansowaniem pracownika, „Personel i Zarządzanie” 2008, nr 6, s. 57-58.
R. Szczepanik, Symulator twojej firmy. Korzyści i zastosowanie gier i symulacji w przedsiębiorstwie, „Personel i Zarządzanie” 2011, nr 6, s. 44-46.
H. Guryn, Mianowany następca. Planowanie sukcesji i zapewnienie ciągłości biznesowej w firmach – opis praktyk, „Personel i Zarządzanie” 2011, nr 4, s. 46-50.
W. Gostomczyk-Urbańska, J. Sroczyński, Nieprzerwana nauka (1). Lifelong learning jako element strategii w firmie, „Personel i Zarządzanie” 2011, nr 1, s. 88-91.
W. Gostomczyk-Urbańska, J. Sroczyński, Nieprzerwana nauka (2). Wdrożenie idei life long learning w Boiron – opis praktyki, „Personel i Zarządzanie” 2011, nr 2, s. 82-86.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: