Instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi-system oceniania pracowników 11712100-IZZL-SysOc
Wykład
1. Elementy systemu oceniania - cele, kryteria, zasady oceniania, rodzaje oceny
2. Narzędzia oceny
3. Skuteczna rozmowa oceniająca - zasady udzielania informacji zwrotnej
4. Błędy w sztuce oceniania
5. Wykorzystanie wyników oceny w polityce personalnej
Ćwiczenia
1. Dokonanie oceny pracownika za pomocą metody 360 stopni - studium przypadku
2. Identyfikowanie i korygowanie błędnych komunikatów w rozmowie oceniającej
3. Symulacja skutecznej rozmowy oceniającej
4. Rozpoznawanie psychologicznych błędów oceny
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test wiedzy - W1, W2
Zadanie indywidualne - U1, K1, K2
Obserwacja udziału w zadaniach zespołowych na zajęciach - W1, W2, U1, U2, K1, K2
Literatura
Podstawowa:
1. M. Sidor - Rządkowska, Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowniczych, Wolters Kluwer, Warszawa 2015.
2. M. Sidor – Rządkowska, Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer, Warszawa 2020.
3. K. Padzik, Ocena pracowników. Nowa generacja narzędzi do oceny pracowników w nowym ujęciu klasycznego modelu kompetencji, Wolters Kluver, Warszawa 2013.
Dodatkowa:
1. J. Motyka (red.), Vademecum z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, PARP, Warszawa 2010.
2. J. Szaban, Zarządzanie zasobami ludzkimi w biznesie i administracji publicznej, Difin, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: