Instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi-modele kompetencyjne w organizacji 11712100-IZZL-MKwO
Wykład:
1. Pojęcie i rodzaje kompetencji
2. Definiowanie kompetencji
3. Metody opracowania profilu kompetencji
4. Przykładowe modele i profile kompetencyjne
5. Zasady tworzenia opisów stanowisk pracy
Ćwiczenia:
1. Opracowanie profilu kompetencyjnego dla wybranego stanowiska pracy za pomocą techniki zdarzeń istotnych
2. Zdefiniowanie wybranej kompetencji
3. Opracowanie struktury opisu stanowiska pracy
4. Tworzenie opisu konkretnego stanowiska pracy
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test wiedzy - W1
Zadanie indywidualne - opracowanie konkretnego stanowiska pracy - W1, U2
Obserwacja udziału w zadaniach zespołowych na zajęciach - W1, U1, U2, K1
Literatura
Podstawowa:
1. G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Wolters Kluwer, Warszawa 2019.
T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2017.
2. P. Smółka, Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.
Dodatkowa:
Z. Kreft. J. Zasadzka, Projektowanie opisów pracy. Wzorcowe zakresy czynności stanowisk pracy - od małej firmy po struktury holdingowe, ODDK, Gdańsk 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: