Coaching - warsztaty 11712100-Coach
Zajęcia pozwalają poznać coaching jako metodę rozwojową, różną od innych metod, jej specyfikę oraz czynniki warunkujące efektywność tej metody rozwojowej. Student pozna i przećwiczy poznane umiejętności prowadzenia rozmowy coachingowej. Student pozna zasady coachingu oraz przebieg procesu coachingowego krok po kroku.
Całkowity nakład pracy studenta
Efekty uczenia się - wiedza
Efekty uczenia się - umiejętności
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne
Metody dydaktyczne
Metody dydaktyczne eksponujące
Metody dydaktyczne podające
Metody dydaktyczne poszukujące
- doświadczeń
- studium przypadku
- SWOT
- okrągłego stołu
- ćwiczeniowa
- stolików eksperckich
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24: | W cyklu 2022/23: | W cyklu 2020/21: | W cyklu 2021/22: |
Kryteria oceniania
Zaliczenie wystawione jest na podstawie następujących elementów:
- indywidualnego zaangażowania w wykonywanie ćwiczeń oraz w dyskusję grupową;
- analiza konkretnej sytuacji coachingowej- praca grupowa;
- kończący test sprawdzający znajomość zasad coachingu i opisy metod stosowanych w coachingu.
Każdy z obecnych na zajęciach będzie miał wielokrotnie okazję do wypowiedzi i praktycznego zweryfikowania podczas ćwiczeń wiedzy z mini-wykładów.
Literatura
Ł.T. Marciniak, S. Rogala-Marciniak, Coaching. Zbiór narzędzi wspierania rozwoju. a Wolters Kluwer business, 2012.
M. Sidor- Rządkowska, Profesjonalny coaching, Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
R. Jenny, Coaching. Podstawy umiejętności, GWP. 2015.
W Haman, J. Gut, Coaching narzędziowy, Wyd. Helion, 2015.
C. Wilson, Nowy coaching biznesowy, Wyd MT Biznes, 2019.
Literatura uzupełniająca:
Jenny Rogers, Karen Whittleworth, Andrew Gilbert, Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, CWP, 2018.
M. Świeży, Psychologia dla coachów, Wyd. Wolters Kluwer 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: